فیلمی ازسومین روز تجمع کشاورزان اصفهان در اعتراض به تخصیص نیافتن حقآبه زاینده رود

کشاورزان اصفهان در اعتراض به عدم تخصیص حقآبه زاینده رود در مقابل اداره اداره آب منطقه‌ای اصفهان تجمع کردند. تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهان مربوط به نواحی شرق و غرب این استان می‌باشند. این تجمع روز چهارشنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد. کشاورزان از روز دوشنبه ۲۴ مردادماه به مدت ۳ روز متوالی در برابر اداره آب منطقه‌ای تجمع اعتراضی برپا کرده بودند. آنها تصمیم دارند، به مدت ۱۰ روز در سطح شهر اصفهان تجمع و راهپیمایی داشته تا بتوانند مشکلات ۲۲ ساله خود را به گوش مسئولین برسانند.
کشاورزان اصفهان

یکی از کشاورزان اصفهان در رابطه با مشکلات خود و سایر کشاورزان می‌گوید:

«هیچوقت در عمل برای ما کاری نکردن، نه هیچ وقت نکردن ای کاش ما مال کشور بیگانه بودیم. ۲هزار کیلومتر اونطرف‌تر یک تیغ رفت تو پامون همین بسیجی‌ها، همین سپاهی‌ها و همین امنیتی‌ها چه بامبولی راه می‌انداختند. حمایت خودشون را اعلام میکردن و راهپیمایی می‌کردند و هزار تا کار دیگه!

 ولی ما تو این بیچاره شدیم خدا میدونه در این چند سال بعد از بی‌آبی چقدر خسارت دیدیم. سرمایه‌هامون که حاصل عمر پدر و پدربزرگمون بود از بین رفت. چقدر آمار فقر و طلاق و خودکشی در این منطقه بالا رفت.»

اعتراضات گسترده در بستر خشک زاینده رود

کشاورزان اصفهان همچنین روز پنجشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۱ زمانی که الماسی رئیس حوزه آبریز از تهران به اداره آب منطقه‌ای اصفهان آمده بود، در برابر این اداره تجمع کردند. آنها خواستار پاسخگویی مسئولین به مشکلات کشاورزان شدند.

کشاورزان اصفهان در آبان و آذر سال ۱۴۰۰ اعتراضات گسترده‌ای را در بستر خشک زاینده‌رود برگزار کردند. آنها خواستار تخصیص حقآبه کشاورزان برای کاشت در سال زراعی جدید شدند. سران حکومت در هراس از اوج‌گیری اعتراضات، کشاورزان را به شدت سرکوب کردند. در اثر سرکوب وحشیانه کشاورزان اصفهان چندین تن از‌ آنها به دلیل اصابت گلوله ساچمه‌ای به ناحیه چشم، نابینا شدند.