پرداخت نشدن ۴ ماه دستمزد و عیدی کارگران کیش چوب

به گزارش خبر گزاری ایران کارگر در تاریخ  ۲۷ مرداد, ۱۴۰۱کارگران کیش چوب نسبت به پرداخت نشدن ۴ ماه دستمزد و عیدی‌ خود توسط کارفرما اعتراض دارند. این کارگران که تعداد آنها نزدیک به ۸۰ نفر است، دستمزد ۴ ماه سال جاری را دریافت نکرده‌اند. کارفرما علت پرداخت نکردن دستمزد کارگران را کمبود نقدینگی عنوان کرده بود. وی پیش از این وعده داده بود، ظرف چند روز مطالبات کارگران کیش چوب را پرداخت کند. اما با گذشت بیش از ۲ ماه این وعده عملی نشده است.

یکی از کارگران در این رابطه می‌گوید:

«به‌صورت مشخص حدود ۸۰ کارگر با میانگین ده سال سابقه کار در کیش چوب مشغول کارند که با احتساب مردادماه، چهارماه از مطالبات خود را به همراه عیدی سال گذشته از کارفرما دریافت نکرده‌اند… در آخرین پیگیری‌ها، مسئولان شرکت وعده کردند هر ماه یک حقوق به حساب کارگران واریز می‌کنند؛ اما در حال حاضر بیش از چهل روز از آخرین پرداختی گذشته و کارگران در انتظار دریافت حقوق هستند.»

کارگران کیش چوب

تنها دستمزد فروردین پرداخت شده است

کارگران در رابطه با آخرین پرداخت دستمزد خود می‌گویند:

«آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم، مربوط به فروردین‌ماه سال جاری بوده است که کارفرما آن را بعد از ظهر روز سه‌شنبه (۷ تیرماه) به حساب کارگران واریز کرد؛ اما هنوز از پرداخت مابقی مطالبات‌مان خبری نیست.»

مسئولین شهرستان نیز در این رابطه هیچ اقدامی نکرده و کارگران در بلاتکلیفی بسر می‌برند. کارگران کیش چوب بارها به صورت حضوری و یا مکاتبه‌ای مشکلات خود را با مسئولین بیان کرده‌اند؛ اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

دیرکرد در پرداخت دستمزد، استثمار دوچندان کارگران است. از یک سو با پرداخت دستمزدهای اندک آنها را استثمار می‌کنند. از سوی دیگر با دیرکرد در پرداخت، ارزش آن کمتر می‌شود. در واقع دستمزدی کمتر از آنچه قرار بوده به کارگران پرداخت می‌شود.

سران حکومت با سرقت ثروت‌های عمومی فقر را در جامعه نهادینه کرده‌اند. کارگران اولین قربانیان این چپاول حکومتی هستند. آنها به خوبی می‌دانند، علت فقر کارگران و سایر اقشار مردم، دزدی‌های سران حکومت ولابی‌های تحت حمایت آنها می‌باشد.