مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

طی روزهای گذشته و امروز، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۴ کارگر کشته و ۲ کارگر مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، برخورد یک دستگاه لودر در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با یک کارگر منجر به جان باختن وی شد.

مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: “این کارگر ۳۴ ساله عصر دیروز شنبه ۲۲ دی‌ماه، در حال نمونه‌برداری از خاک بوده که این حادثه در اثر بی احتیاطی رخ داد”.

سیدعلی میرافضلی گفت: “این کارگر نیروی واحد کنترل کیفی بود که در محل گود گرگی کارخانه در حال نمونه‌بردای از خاک دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد”.

مرگ یک کارگر معدن در شهرستان نور

به گزارش ایلنا، فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: “ریزش سنگ منجر به مرگ کارگر معدن در شهرستان نور شد”.

فرمانده انتظامی شهرستان نور با تائید این خبر،گفت: “در پی کسب خبری مبنی بر ریزش معدن در یکی از معادن شهرستان، ماموران انتظامی بخش چمستان به محل حادثه اعزام شدند”.

سرهنگ شالیکار خاطر نشان کرد: “در این حادثه یکی از کارگران معدن دچار حادثه شده و در دم جان باخت”.

وی اظهار داشت: “جسد نامبرده به سردخانه منتقل شد و علت حادثه در دست برسی است”.

مرگ دو کارگر مهابادی در مرغداری تبریز

به گزارش ایلنا، شب گذشته ۲۲ دی‌ماه، نشت گاز موجب مرگ دو کارگر در یک مرغداری در تبریز شد.

این دو کارگر که از شهر مهاباد برای کار به تبریز آمده بودند، شب‌ها در همان محل مرغداری می‌ماندند که متاسفانه شب گذشته، نشت گاز موجب مرگ آنها شد.

منابع خبری هویت این دو کارگر را  “سید احمد احمدی و سید ابراهیم احمدپور” اعلام کرده‌اند.

مصدومیت یک کارگر در تهران

به گزارش ایلنا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران از مصدومیت یک کارگر جوان در پی سقوط یک دستگاه تاورکرین در محور جاده مخصوص خبر داد.

سید جلال ملکی، در این باره گفت: “این حادثه در ساعت ۱۰ صبح امروز به آتش‌نشانی اطلاع داده شد که پس از حضور عوامل آتش نشانی در محل حادثه واقع در محور جاده مخصوص، سه راه ارج مشخص شد که اپراتور یک تاورکرین در پی سقوط این دستگاه دچار مصدومیت شده است”.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با بیان اینکه محل حادثه یک پروژه کارگاهی بود که یک دستگاه تاورکرین حین کار به یکباره از قسمت بوم بالایی و اتاقک دچار شکستگی شده و از ارتفاع ۱۲ متری به پایین سقوط می‌کند، افزود: “پس از رهاسازی این کارگر از سوی ماموران آتش‌نشانی عوامل اورژانس اقدامات اولیه درمانی را روی این کارگر جوان  انجام دادند”.

سقوط کارگر جوان به اعماق چاه ۱۰ متری

به گزارش رکنا، کارگر جوانی که به اعماق یک چاه ۱۰ متری در مهرآباد سقوط کرده بود، با تلاش آتش نشانان نجات یافت.

ساعت ۱۲:۲۰ دقیقه روز جمعه ۲۱ دی‌ماه در پی تماس کارگران یک ساختمان درحال ساخت با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی تهران و اطلاع رسانی درباره این حادثه بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۳۳ و گروه امداد و نجات ۵ سازمان مستقر در ایستگاه ۳۸، به محل حادثه در مهرآباد جنوبی، خیابان شهید عسگری اعزام شدند.

به گفته علی فولادی افسر آمده منطقه چهار عملیات؛ در زمان رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که کارگری ۲۳ ساله به دلایل نامعلوم در داخل چاه ساختمان درحال ساخت به عمق تقریبی ۱۰ متر سقوط کرده و در شرایط بسیار ناایمنی قرار داشت.

وی افزود: “نجاتگران بلافاصله با ایمن سازی محل حادثه و برپا کردن سه پایه چاه، خود را به فرد مصدوم در انتهای چاه رساندند و توانستند وی را که دچار مصدومیت شده بود به بیرون منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند”.

این مقام مسئول با بیان اینکه علت بروز این حادثه در حال بررسی است خاطر نشان کرد: “آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه و ارائه تذکرات ایمنی به مالک ساختمان، با هماهنگی ستاد فرماندهی به ماموریت خود پایان دادند”.