هم مجلس هم دولت دروغ میگن به ملت؛ فیلم‌های تجمع اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف

بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای اهواز، بابل، اراک، کرمان، خرم‌آباد، رشت، شوش، کرمانشاه و… تجمع اعتراضی برگزار کردند. بازنشستگان در این تجمع‌ها خواستار افزایش مستمری خود و مشخص شدن زمان پرداخت آن شدند. آنها همچنین خواستار همسان‌سازی مصوبه سال ۱۴۰۰ و اجرای درمان رایگان و…. می‌باشند. این گردهمایی‌ها روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ برای دومین روز متوالی برگزار گردید.

بازنشستگان در اهواز با تجمع در برابر اداره تامین اجتماعی، خواستار اجرای مصوبات شورایعالی کار شدند. آنها بنر‌هایی در دست داشتند که خواسته‌هایشان مبنی بر همسان‌سازی صحیح و اجرای مصوبات شورا روی آن نوشته شده بود. آنها با اشاره به سرقت اموال بازنشستگان توسط سران حکومت شعار می‌دادند: «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، حقوق بازنشسته زیر عباست امروز»

بازنشستگان تامین اجتماعی اراک مقابل اداره تامین اجتماعی این استان تجمع کرده و خواستار اجرای مصوبات دولت در رابطه با بازنشستگان شدند آنها بر علیه مخبر معاون اول رئیسی و سایر مقامات دولتی شعار می‌دادند.

بازنشستگان تامین اجتماعی

تجمع بازنشستگان در خرم‌آباد، کرمان و کرمانشاه

بازنشستگان تامین اجتماعی در استان لرستان با تجمع در برابر اداره تامین اجتماعی در خرم‌آباد، خواستار پاسخگویی مسئولین به خواسته‌های خود شدند

بازنشستگان در کرمان نیز با تجمع در برابر اداره تامین اجتماعی این شهر خواستار پایان گرفتن سرقت اموال بازنشستگان در صندوق‌‌های بازنشستگی شده و شعار می‌دادند:

«زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی جان فدا می‌کنیم در ره آزادگی مرگ بر این بردگی»

«حسین حسین شعارشون دروغ و غارت کاروشون»

بازنشستگان تامین اجتماعی در کرمانشاه در برابر اداره تامین اجتماعی این استان در کرمانشاه تجمع اعتراضی برپا کردند. آنها خواستار اجرای مصوبه شورایعالی کار و همسان‌سازی مصوب سال ۱۴۰۰ شدند.

تجمع بازنشستگان در رشت، بابل و شوش

بازنشستگان استان گیلان با تجمع در مقابل اداره تامین اجتماعی استان در رشت، تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها خطاب به سران حکومت شعار می‌دادند: «گرانی تورم بلای جان مردم»

بازنشستگان در بابل با تجمع در برابر اداره تامین اجتماعی خواسته‌های خود را به صورت کامل در دست داشتند.‌ آنها بنری در دست داشتند که روی آن نوشته بود ما خواستار اجرای اصل ۹۶ و همسان‌سازی حقوق‌ها هستیم. همچنین آنها دست‌نوشته‌هایی با این مضمون در دست داشتند: «بازنشستگان دیروز، گرسنگان امروز»

همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرستان شوش نیز با تجمع در برابر اداره تامین اجتماع شعار مرگ بر رئیسی سر دادند. آنها همچنین شعار می‌دادند: «نه مجلس نه دولت نیستند به فکر ملت»

مقامات حکومتی در ۴۰ سال گذشته با دست‌اندازی بر روی سرمایه‌های این صندوق‌های بازنشستگی، همواره مقداری از کسری بودجه خود را تامین کرده‌اند. این اقدام به ورشکستگی صنـدوق‌ها منجر شده است. سرقت سرمایه‌های بازنـشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق‌ها باعث هر چه فقیرتر شدن آنها شده است.