تجمع اعتراضی بازنشستگان هواپیمایی ایران ایر در تهران

بازنشستگان هواپیمایی ایران ایر در مقابل دفتر صندوق بازنشستگی و دفتر مرکزی این شرکت ۲ تجمع اعتراضی برگزار کردند. یک تجمع بازنشستگان هواپیمایی ایران ایر درخیابان عموئیان برگزار شد. این تجمع همزمان در مقابل ساختمان ادارات مرکزی در فرودگاه مهرآباد نیز برگزار شد. این تجمع‌های اعتراضی روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ برگزار شد. آنها خواستار پرداخت مطالبات حقوقی و قانونی خود بودند.

بازنشستگان هواپیمایی ایران ایر پیش از این نیز چندین تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند. پیش از این بازنشستگان به تصویب طرح انتقال صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری اعتراض کرده بودند. بازنشستگان معترض می‌گفتند: «دولت با تصویب این طرح بسیاری از حقوق و مزایای آنها را از بین می‌برد.»

این بازنشستگان در روز ۴ و ۱۵ اسفندماه نیز با برگزاری تجمع به تصویب این طرح اعتراض کرده ‌بودند. اما دولت و مجلس بی‌اعتنا به خواسته ‌آنها طرح را از تصویب مجلس گذراند.

بازنشستگان هواپیمایی ایران ایر

سرقت حقوق و مزایای بازنشستگان هواپیمایی ایران ایر توسط رئیسی

بازنشستگان می‌گویند صندوق باز‌نشستگی هما مستقل از هر صندوق دیگری تاسیس شده است. به‌همین دلیل نیز در ایام خدمتی خود ماهانه وجه بیشتری از حقوق آنان کسر شده و در این صندوق نهاده شده است. این پول‌هایی که از حقوق ماهانه آنان کسر شده، برای تأمین معیشت آنان در ایام بازنشستگی‌شان بوده است. دولت چرا این صندوق را به صندوق بازنشستگی کشوری منتقل کرد؟ با این طرح بسیاری از حقوق و مزایای آنها ضایع خواهد شد.

دست اندازی دولت ورشکسته رئیسی بر صندوق‌های بازنشستگی برای جبران کسری بودجه هنگفت خود است. وی با تصویب این طرح، حجم زیادی از پرداختی‌های بازنشستگان هواپیمایی هما را کسر کرده و به جیب دولت ریخته است.

ایران کارگر   ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱