اعتراض کارگران شهرداری اندیمشک به پرداخت نشدن ۱۲ ماهه دستمزدهایشان

اعتراض کارگران شهرداری اندیمشک به پرداخت نشدن ۱۲ ماهه دستمزدهایشان

وضعیت معیشتی کارگران شهرداری اندیمشک به دلیل پرداخت نشدن دستمزدهایشان وخیم می‌باشد

کارگران شهرداری اندیمشک نسبت به پرداخت نشدن ۱۲ ماهه مطالبات خود اعتراض دارند. آنها خواستار پاسخگویی و اقدام مقامات دولتی برای پرداخت دستمزدهای معوقه خود هستند. وضعیت معیشتی این کارگران به دلیل پرداخت نشدن یک ساله دستمزد وخیم است. آنها برای گذران زندگی مجبور به گرفتن قرض و بردن نسیه از مغازه‌های آشنا می‌باشند.

یکی از کارگران در این رابطه می‌گوید:

«۱۲ماه حقوق (با احتساب مردادماه سال جاری) از شهرداری طلبکاریم. آخرین حقوقی که به کارگران داده شده مربوط به مردادماه سال گذشته (۱۴۰۰) است که در تاریخ دهم تیرماه به حساب کارگران واریز شد.»

کارگران شهرداری اندیمشک نزدیک به ۷۰۰ نفر می‌باشند. آنها با اشاره به شرایط سخت زندگی بخصوص بدون پرداخت دستمزد، خطاب به مسئولین و مقامات دولتی بخصوص اداره کار، خواهان پاسخگویی آنها و نظارت بر روند پرداخت دستمزد خود می‌باشند.

به گفته کارگران شهرداری اندیمشک مقامات شهرداری هر چند ماه یکبار، یک پایه حقوق که مربوط به حداقل دستمزد سال ۱۴۰۰ است را به حساب کارگران واریز می‌کنند. این در حالی است که میزان تورم در یک سال گذشته بیش از ۵۰ درصد بوده است.

تلاش در سرما و گرما بدون دریافت دستمزد

این در حالی است که کارگران شهرداری اندیمشک در فصل گرما و سرما برای رفاه مردم و زیباسازی شهر بدون هیچگونه تعطیلی و ایجاد وقفه در کارشان تلاش می‌کنند. اما مهمترین دغدغه آنها امنیت شغلی و نداشتن دستمزد کافی برای گذران زندگی هستند.

مقامات دولتی، بی‌توجه به وضعیت وخیم معیشتی کارگران، تنها به فکر استثمار هرچه بیشتر آنها هستند. کارگران شهرداری از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند. وضعیت معیشتی کارگران شهرداری اندیمشک یک نمونه از وضعیت کارگران شهرداری سراسر کشور است. وضعیت کارگران به دلیل چپاول اموال عمومی توسط مسئولین همواره در پرده‌ای از ابهام است. این وضعیت بیش از این نمی‌تواند ادامه داشته باشد و لاجرم به تغییر اساسی در این وضعیت خواهد انجامید.