مطالبات کارگران در سه واحد صنفی

مطالبات کارگران در سه واحد صنفی

خبرگزاری هرانا ـ کارگران ابنیه فنی هرمزگان از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت ندارند و از عدم دریافت مطالبات خود خبر دادند، کارگران و کارکنان نیروگاه برق حرارتی تبریز نیز به کاهش حقوق پرسنلی خود معترض هستند. همچنین نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم، از مشکلات بیمه ای ۱۲ هزار صیاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران ابنیه فنی هرمزگان از حداقل دریافتی دستمزد خود رضایت ندارند و از عدم دریافت مطالبات خود خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این کارگران گفتند: «کارفرما اضافه‌کاری‌های ما را لحاظ نمی‌کند و از پرداخت مزایای عرفی و اعیاد و همچنین حق لباس و کفش خبری نیست.»

کارگران ابنیه فنی تراورس هرمزگان با وجود اینکه چند ماه است پایه حقوق دریافت میکنند، گفتند: «این رقم با توجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است و بدون دریافت اضافه کار مشکلات معیشتی زیادی برای ما ایجاد کرده است.»

این کاگران در ادمه اضافه کردند: «میزان حقوقی که می‌گیریم دستمزد یک تا دو ساعت کار است و در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها، روزانه بیشتر از دوساعت کار نمی‌کنیم. اگر اضافه کار و دیگر مزایا را قانونی پرداخت کردند ما هم طبق قانون برای راه آهن کار می‌کنیم.»

اعتراض کارگران نیروگاه برق حرارتی تبریز به نحوه اجرایی طرح طبقه بندی

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کارگران و کارکنان نیروگاه برق حرارتی تبریز به‌ کاهش حقوق پرسنلی خود اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، این کارکنان و کارگران به عنوان نیروهای شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی امروز به شیوه اجرای طرح طبقه‌بندی که موجب کاهش حقوق پرسنل (در حدود دو میلیون تومان) شده است، اعتراض کردند.

کارکنان این مجموعه نیروگاهی حرارتی اظهار کردند: اعضای انجمن صنفی کارگران این شرکت از ماه‌های گذشته تا روزهای اخیر پیگیر اجرای طرح طبقه‌بندی از اداره کل کار استان آذربایجان شرقی و اداره کار تبریز بوده‌اند، اما مدیرعامل شرکت برای پاسخگویی در میان آن‌ها تاکنون حضور نیافته است.

مطالبات صیادان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم، از عدم بیمه ۱۲ هزار صیاد خبر داد.

براساس این گزارش، نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم اظهار کرد: «دولت باید مشکلات بیمه‌ای بیش از ۱۲ هزار صیاد در قالب ۳۴ بندر صیادی که حق مسلم آنان است را با دقت بررسی و نسبت به رفع این مشکلات تلاش کند.»

عبدالکریم جمیری در ادامه افزود: «تلاش خواهد شد در نشست با مدیران مسؤول مشکلات بیمه‌ای صیادان در اولویت قرار داده شود؛ با توجه به مشکل بیکاری در جامعه و هزینه بر بودن ایجاد اشتغال برای دولت، جامعه صیادی هم برای خود و هم برای دیگران اشتغال ایجاد کرده است.»