پیوستن کارگران پروژه ای شرکت آی جی سی به اعتصاب کارگران نفت + فیلم

کارگران پروژه ای شاغل در شرکت IGC (آی جی سی) عسلویه نیز به اعتصاب کارگران نفت پیوستند. خواسته این کارگران نیز همان خواسته‌های کارگران اعتصابی در بیش از ۹ پتروشیمی و ۱۳ شرکت پیمانکاری نفت است. این کارگران در حال ترک محل کار خود اعلام کردند که به اعتصاب نفتگران پیوسته‌اند.
پیوستن کارگران پروژه ای شرکت  آی جی سی به اعتصاب کارگران نفت + فیلم

روز شنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۱، کارگران پروژه ای شاغل در شرکت IGC (آی جی سی) عسلویه نیز با دست کشیدن از کار به اعتصاب دیگر کارگران اعتصابی پیوستند. آنها در حالیکه شرکت را ترک می‌کردند گفتند که به اعتصابیون می‌پیوندند. خواسته این کارگران نیز همچون دیگر کارگران نفت، افزایش حقوق و اجرای طرح کمپین ۲۰ – ۱۰ عنوان شده است.

ناامنی شغلی و اخراج در انتظار کارگران پروژه ای

کارگران پروژه‌ ای به‌دلیل قراردادهای موقت همواره در معرض اخراج‌های خودسرانه و غیرقانونی شرکت‌های پیمانکاری قرار دارند.

یادآوری می‌شود که اعتصاب کارگران داربست بند از روز اول تیرماه ۱۴۰۱ آغاز شده است. آنها خواهان رسیدگی به مطالباتشان از جمله افزایش دستمزد، داشتن امنیت شغلی و اجرای کمپین ۲۰ ـ ۱۰ ‌هستند. این کارگران پروژه ای همچنین به‌دلیل سختی کار و خطرات جانی حین کار، خواهان اعمال قانون سختی کار در رابطه با شغل خود هستند.

در حال حاضر، کارگران داربست بند در ۹ پتروشیمی در اعتصاب بسر می‌برند. این پتروشیمی‌ها عبارتند از:

پتروشیمی صدف، پتروشیمی آپادانا، پتروشیمی دماوند، پتروشیمی کیان، سایت یک و دو پتروشیمی بوشهر، پتروشیمی آرین، پتروشیمی مرجان و پتروپالایش کنگان

همچنین کارگران داربست بند در بیش از ۱۳ شرکت پیمانکاری نیز به اعتصاب کنندگان پیوسته‌اند. این شرکت‌ها عبارتند از:

حاجی پور، شرکت رستاک پویا، شرکت فراسکو، پیمانکاری شهبازی، پیمانکاری مطوری، شرکت ایده‌سازان، شرکت پایندان و شرکت اکسیر صنعت پیمانکاری تناوب، پیمانکاری رشیدی، پیمانکاری همتی و پیمانکاری موسوی.

صاحبان شرکت‌های پیمانکاری، به منظور پایان دادن به اعتصاب، کارگران آنها را تهدید به اخراج کرده و دستمزد آنها را پرداخت نمی‌کنند. کارگران می‌گویند تا رسیدن به خواسته‌هایشان حاضر به عقب نشینی از خواسته‌هایشان نیستند.