مرگ و مصدومیت دو کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، یک کارگر در کرج جان خود را از دست داد و یک آتش نشان در شهرستان جهرم دچار مصدومیت شد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، یک آتش نشان در جهرم طی عملیات اطفا حریق دچار مصدومیت شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری جهرم گفت: با اطلاع از وقوع حریق در ساعت ۲۱ و ۲۳ دقیقه دیشب ۳۰ اردیبهشت، در یکی از مزارع گندم شهرستان جهرم واقع در بلوار رهبری آتش نشانان بلافاصله به محل اعزام و نسبت به اطفا حریق اقدام کردند.

محسن عشایری افزود: این آتش‌سوزی در یک مزرعه گندم درو نشده رخ داده بود که پس از چند ساعت تلاش بی‌وقفه، بامداد امروز آتش مهار و از سرایت آن به مزارع اطراف جلوگیری شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری جهرم بیان کرد: یکی از آتش‌نشانان حین انجام عملیات، به دلیل حجم بالا و گستردگی حریق، دچار مصدومیت کتف شده و به بیمارستان پیمانیه جهرم انتقال یافت که خوشبختانه حال عمومی وی خوب است.

مرگ یک کارگر در کرج

به گزارش رکنا، فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: کارگر ۳۴ ساله یک انبار در منطقه حصارک، در حین کار از ارتفاع سقوط کرد و جانش را از دست داد.

قاسم پور افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط از ارتفاع در یک انبار، بلافاصله ماموران کلانتری ۳۲ حصارک برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مردی ۳۴ ساله حین کار در یک انبار از ارتفاع به پایین سقوط کرده و علی رغم انتقال به بیمارستان و تلاش کادر درمان، به دلیل شدت صدمه وارده جانش را از دست داده است.