وضعیت مبهم استخدامی نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی

نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی نگران وضعیت خود و تکرار اتفاقات سال گذشته می‌باشند

نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی نسبت به مشخص نبودن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اعتراض دارند. ظاهرا سرنوشت این طرح در هزار توی بوروکراسی دولتی نامشخص است. این نیروها انتظار دارند، با تصویب این طرح تغییر محسوسی در میزان حقوق دریافتی خود داشته باشند. نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی نگران تکرار اتفاقات سال گذشته و تاخیر در پرداخت حقوق می‌باشند.

یکی از نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی در این رابطه می‌گوید:

«هر سال نزدیک خردادماه برای تعیین شرکت پیمانکار، مناقصه برگزار می‌شود و این جریان برگزاریِ مناقصه باعث می‌شود پرداخت حقوق‌ها چند ماه به تعویق بیفتد.»

این نیروهای در سال گذشته نیز بعد از گرفتن حقوق فروردین ماه ۱۴۰۰ بمدت ۲ ماه دریافتی نداشته و در تیر ماه با آن‌ها تسویه حساب شد.

یک نیروی شرکتی اورژانس اجتماعی در این رابطه می‌گوید:

«ما نگرانیم که مثل پارسال حقوق‌ها مجددا با تعویق پرداخت شود به همین دلیل از مسئولین بهزیستی می‌خواهیم حواسشان به نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی باشد. »

استثمار نیروهای متخصص توسط شرکت‌های پیمانکاری

نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی
نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی نگران وضعیت خود

این نیروها ضمن اعتراض به استثمار شرکت‌های پیمانکاری می‌گویند: هر نیرویی، با هر سابقه و تحصیلات که در این شرکت‌ها استخدام شود حداقل حقوق را دریافت می‌کند.

یکی از نیروهای شرکتی اورژانس اجتماعی می‌گوید:

«گرفتنِ حداقل حقوق برای کسانی که سال‌ها تجربه‌ی کار و مدرک فوق لیسانس و دکتری دارند آن هم برای انجام کاری مثل مددکاری اورژانس اجتماعی ناعادلانه است…چرا باید اضافه کار، حق شیفت و سختی کار نداشته باشیم؟… مدت‌ها منتظر به نتیجه رسیدن طرحِ ساماندهیِ استخدام کارکنان دولت بودیم که ظاهرا سرنوشت این طرح هنوز مشخص نیست. شاید اگر این طرح تصویب شود و تبدیل وضعیت شویم وضعیت دریافتی‌هایمان تغییر کند.»

سپردن نیروهای متخصص کشور به شرکت‌های پیمانکاری تنها باعث سرخوردگی آنها از کار می‌شود. سران حکومت با استفاده از این شرکت‌ها جوانان و سرمایه‌های کشور را بیرحمانه استثمار می‌کند. یکی از علل مهاجرت جوانان متخصص از کشور سرخوردگی از وضعیت و نداشتن آینده روشن است. برای تغییر این وضعیت بایستی کلیت این نظام تغییر کرده تا جوانان کشور امید به زندگی و آینده بهتر داشته باشند