تجمع  اعتراضی رزیدنت های دندانپزشکی در شهرهای مختلف

تجمع رزیدنت های دندانپزشکی در اعتراض به افزایش نیافتن حقوق‌ها

رزیدنت های دندانپزشکی در شهرهای تهران، شیراز، یزد و همدان در اعتراض به خودداری وزارت بهداشت از افزایش حقوق‌شان دست به تجمع زدند. آنها با تجمع در برابر دانشکده‌های دندانپزشکی شهرهای خود خواستار افزایش حقوق‌ها شدند. طی سال گذشته آنها بارها برای افزایش حقوق دست به تجمع زدند. اما از سوی وزارت بهداشت به هیچ‌یک از خواسته‌هایشان پاسخ داده نشد.

هم‌زمان با روز دندانپزشک، روز سه‌شنبه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، رزیدنت های دندانپزشکی در شهرهای تهران، شیراز، همدان، یزد و.. در برابر دانشکده‌های دندانپزشکی شهرهای خود تجمع کردند. آنها طی سال گذشته در اعتراض به حقوق‌های زیر خط تورم و گرانی‌ها و وضعیت سخت معیشتی بارها دست به تجمع زدند. اما تاکنون، وزارت بهداشت و دانشکده‌های دندانپزشکی حاضر به افزایش حقوق آنها نشده‌اند.

معترضان خواسته‌های خود را بر روی پلاکاردهایی نوشته بودند.

رزیدنت های دندانپزشکی
تجمع اعتراضی رزیدنت های دندانپزشکی در همدان

رزیدنت های دندانپزشکی بر ادامه اعتراض تا رسیدن به خواسته‌هایشان تاکید کردند.

آنها بر روی بنری نوشته بودند: «دندانپزشکی ساکت نمی‌ماند.»

در یزد نیز رزیدنت های دندانپزشکی این شهر در برابر دانشکده دندانپزشکی تجمع کردند. آنها با اشاره به روز دندانپزشکی بنری در دست داشتند که روی آن نوشته بودند: «در روز دندانپزشک به مطالبات دستیاران رسیدگی کنید.»

رزیدنت های دندانپزشکی
تجمع رزیدنت های دندانپزشکی در یزد

روی پلاکارد معترضان در شیراز نوشته شده بود: «اجرای عادلانه مصوبه افزایش حقوق دستیاران بالینی دندانپزشکی و پرداخت معوقات از مهر ۱۴۰۰.»

این دانشجویان از یکسو خواهان افزایش دستمزدهای خود و همسان‌سازی آن با دستمزد رزیدنت های پزشکی شده و از سوی دیگر خواهان دریافت مطالبات عقب‌افتاده سال ۱۴۰۰ شدند.

این رزیدنت‌ها که سال آخر دندانپزشکی را به پایان رسانده‌اند به عنوان دستیاران بالینی دندانپزشکی با حقوق‌‌های ناچیز مشغول به کار هستند.

وزارت بهداشت با بکارگیری دانشجویان انترن و رزیدنت در دانشکده‌های دندانپزشکی، با حقوق‌های بسیار پایین نیروی کار را استثمار می‌کند. سیاست سودجویانه‌ای که با گسترش علم و پیشرفت پزشکی در تضاد آشکار است.

یادآوری می‌شود که روز ۲۳ فروردین به عنوان روز دندانپزشک نام‌گذاری شده است.