نامشخص بودن وضعیت استخدامی کارگران شهرداری نیشابور

کارگران شهرداری نیشابور نسبت به مشخص نبودن وضعیت استخدامی خود اعتراض دارند. این کارگران خواهان تبدیل وضعیت خود از شرکتی به قرارداد مستقیم می‌باشند. پیش از این مسئولین دولتی به آنها وعده تبدیل وضعیت استخدامی را داده بودند. در حال حاضر شهرداری از دادن پاسخ مشخص به تغییر وضعیت خودداری می‌کند.

نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارگران شهرداری نیشابور مشمول طرح تبدیل وضعیت می‌باشند. اما با وجود اینکه کارگران مشمول این طرح، اسناد مورد نیاز خود را به شهرداری ارائه داده‌اند؛ اما شهرداری هیچ اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهد.

مسئولان به کارگران شهرداری نیشابور گفته‌اند، تا زمانی که با پیمانکار قرارداد دارید امکان تغییر وضعیت وجود ندارد. این کارگران مجبور هستند، تا پایان قرارداد با پیمانکار صبر کنند. این درحالی است که قرارداد کارگران با پیمانکار، جدیدا امضا شده است. به این صورت آنها تا پایان قرارداد بایستی از پیگیری وضعیت استخدامی خود صرف‌نظر کنند. پیش از این نیز شهرداری تغییر وضعیت استخدامی کارگران را منوط به پایان قرارداد کرده بود. اما بدلیل طولانی شدن این پروسه، آنها مجبور به بستن قرارداد جدید با شرکت پیمانکاری شده‌اند. این موضوع به روی وضعیت معیشتی آنها تاثیر منفی خواهد داشت.

مصوبه استخدام ایثارگران دست باز به شهرداری‌ها برای استخدام‌ عوامل و اطرافیان‌شان است

کارگران شهرداری نیشابور

مصوبه شهرداری‌ها برای تبدیل وضعیت ایثارگران در حقیقت دست باز دادن به شهرداری‌ها برای استخدام عوامل و اطرافیان‌شان می‌باشد. یکی از کارگران شهرداری در رابطه با این وضعیت می‌گوید:

«چندین سال است او و سایر همکاران‌شان پیگیر تبدیل وضعیت و دریافت مطالبات قانونی از شهرداری هستند که انجام نشده است. این در حالی‌ است که از چند ماه پیش سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور مجوز استخدام و تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری از جمله ایثارگران را به همه شهرداری‌ها ابلاغ کرده است.»

با این مصوبه، شهرداری‌ها دست باز برای رانت و لابی دارند. کارگران شهرداری نیشابور و سایر شهرها، جزء محروم‌ترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند. آنها سال‌ها است، بدنبال مشخص شدن وضعیت استخدامی خود هستند. اما سران حکومت بی‌اعتنا به این خواسته، تنها به فکر استثمار بیشتر کارگران می‌باشند.