تجمع اعتراضی کادر سلامت یاسوج در سال جدید

کادر سلامت یاسوج در اعتراض به عدم  جذب نیرو  که هیچ سهمیه‌ای به آنها تعلق نگرفته‌ است دست به تجمع زدند

کادر سلامت یاسوج نیز مانند بسیاری از پرستاران و کارکنان کادر سلامت در سراسر کشور، بارها به اعتراض و تحصن دست زده‌اند. اصلی‌ترین خواسته این کارکنان استخدام رسمی بوده که تاکنون هیچ توجهی به آنان نشده است.

پرستاران و کادر بهداشت و درمان استان کهگیلویه و بویراحمد از سال گذشته بارها اقدام به حرکت‌های اعتراضی کرده‌اند. روز دوشنبه ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، برای بار دیگر در سال جدید به خیابان آمدند تا مطالبات خود را دنبال نمایند.

تجمع اعتراضی کادر سلامت یاسوج در سال جدید

این دسته از پرستاران و کادر سلامت یاسوج انتظار داشتند در سال جدید برای استخدام آنها سهمیه در نظر گرفته شود. اما با شروع کارهای اداری پس از تعطیلات نوروزی، مشخص شد که هیچ سهمیه‌ای برای آنان در نظر گرفته نشده است.

مخالفت کادر سلامت یاسوج با قراردادهای موقت شغلی

جدی‌ترین اعتراض‌هایی که تاکنون از جانب کادر سلامت یاسوج برگزار شده، در اعتراض به قراردادهای ۸۹ روزه بوده است. آنها می‌گویند با چنین قراردادهایی هیچ امنیت شغلی ندارند و استخدام رسمی یکی از خواسته‌های اصلی آنان می‌باشد.

یکی از اعضای کادر سلامت یاسوج که در حرکت اعتراضی روز دوشنبه شرکت کرده بود گفت:

«ما در شرایط کرونایی بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی به کمک هموطنانمان شتافتیم. در این بحران فراگیر شبانه‌روز در خدمت مردم بوده و از جان خود مایه گذاشتیم. تعداد زیادی از دوستان و همکاران خود را در جنگ علیه کرونا و سلامت هموطنان از دست دادیم. اما دولت حاضر نیست مطالبات عقب افتاده ما را بدهد».

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این  تجمع گفت:

«بکارگیری پرستاران و کادر سلامت با قراردادهای سه ماهه، به معنی این است که نه سلامت شهروندان تأمین است و نه امنیت شغلی برای ما». معترضین خواستار رسیدگی مسئولین در سال جدید و در نظر گرفتن سهمیه استخدامی از کـادر سلامت یاسوج می‌باشند.