زخمی شدن سه کولبر بر اثر شلیک نیروهای هنگ مرزی نوسود

شلیک به کولبران و زخمی شدن ۳ کولبر بر اثر شلیک نیروهای هنگ مرزی نوسود در آغاز سال جدید

در ادامه شلیک به کولبران ۳ کولبر دیگر بر اثر شلیک نیروهای هنگ مرزی زخمی شدند. این نیروها با استفاده از تفنگ ساچمه‌ای به سوی کولبران شلیک کردند. شلیک با تفنگ ساچمه‌ای روش جدیدی است که برای زخمی کردن و از دور خارج کردن کـولبران محروم صورت می‌گیرد. طی چند روز که از آغاز سال جدید می‌گذرد، تاکنون ۵ کولبر زخمی و کشته شده‌اند.

بامداد روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، بر اثر شلیک نیروهای هنگ مرزی نوسود، به سوی دسته‌ای از کـولبران ۳ کولـبر زخمی شدند.

زخمی شدن سه کولبر بر اثر شلیک نیروهای هنگ مرزی نوسود

این نیروها کـولبران را با تفنگ ساچمه‌ای مورد هدف قرار دادند. نام یکی از کـولبران زخمی آکو خدامرادی از اهالی ثلاث باباجانی گزارش شده است. نام دو کولبـر زخمی دیگر که از اهالی شهرثلاث باباجانی و پاوه هستند مشخص نیست.

نیروهای مرزی بدون اخطار قبلی این سه کـولبر را هدف شلیک مستقیم قرار داده‌اند.

این سه کولبـر جهت درمان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

شلیک با تفنگ ساچمه‌ای سیاست ضدانسانی نیروهای امنیتی و سپاه پاسداران در دوران اعتراضات اصفهان به‌صورت گسترده استفاده شد. در اصفهان چشم تعداد زیادی از مردم از جمله کودکان مورد هدف قرار گرفت که منجر به کور شدن آنها شد.

یادآوری می‌شود که در آغاز سال جدید، یک کـولبر اهل اشنویه بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی بانه به قتل رسید. روز دوم عید نیز یک کـولبـر دیگر بر اثر شلیک این نیروها به‌شدت زخمی شد.

این کولبـران در تعطیلی نوروز به‌جای تعطیلات، برای رفع گرسنگی خانواده‌های فقیرشان باید زیر شلیک گلوله کـولبری کنند. آنها برای تهیه نان باید از جان خود مایه بگذارند. این درد بی‌پایان کـولبران در حاکمیت دزدان و فاسدان است. حاکمیت که جواب گرسنگی کولبـران را با گلوله می‌دهد.

سال گذشته، سال خونینی برای کولـبران بود. بر اساس گزارش منابع خبری کردستان در سال ۱۴۰۰ جمعاً ۲۲۵ کولبـر و کاسبکار در مناطق مرزی غرب کشور بر اثر شلیک یا حوادث مختلف کشته یا زخمی شده‌اند.