نگرانی کارگران «پارس پامچال» از آینده‌ی شغلی‌شان

کارگران کارخانه پارس پامچال می‌گویند: با وجود بازگشایی کارخانه، نگران آینده شغلی خود هستند.

برخی کارگران پارس پامچال در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: فعالیت روزمره شرکت رنگ‌سازی پارس پامچال، در حالی از حدود دوسال پیش به کندی ادامه دارد که کارگران به‌رغم دریافت نکردن پنج ماه حقوق و ۸ ماه بیمه پرداخت نشده، از امنیت شغلی خود رضایت ندارند.

آن‌ها با بیان اینکه در کارخانه پارس پامچال نزدیک به ۳۵کارگر مشغول کارند که به دلیل مشکلات مالی محل کارشان شرایط شغلی مناسبی ندارند، افزودند: بارها مسئولان کارخانه با همراهی کارگران از مسئولان درخواست کمک کردند تا به کارخانه و مشکلات مالی آن توجه کنند که متاسفانه ترتیب اثر داده نشده است.

کارگران این واحد رنگ‌سازی واقع در شهرک صنعتی البرز در قزوین با بیان اینکه کارخانه پارس پامچال  از تولید و بازار فروش خوبی برخوردار است، گفتند: از یک الی دو سال پیش فعالیت تولیدی در کارخانه پارس پامچال به دلیل مشکلات این کارخانه با برخی سازمانها و ادارات دولتی به کندی انجام می‌شود و به همین دلیل از مسئولان درخواست داریم با پادرمیانی مشکلات را مرتفع کرده تا با افزایش تولید، امنیت شغلی کارگران تضمین شود.

به ادعای کارگران این کارخانه؛ معوقات کارگران کارخانه پارس پامچال درحالی ۵ ماه به تاخیر افتاده که مدیریت این مجموعه؛ عمده‌ترین مشکل این واحد تولیدی که یکی از واحدهای بورسی با ۲۸۰۰ سهامدار است را جدا از طلب کارگران و سایر بدهی‌ها، مشکلاتی می‌داند که از یکسال پیش برخی نهادها برای این و احد بوجود آورده‌اند و فعالیت کارخانه را در زمینه صادرات مسدود کرده‌اند.

این کارگران با اشاره به اینکه برای پرداخت حقوق بارها با مسئولان کارخانه صحبت کرده‌ایم، در ادامه افزودند: هر چند مسئولان این کارخانه تمام تلاش خود را برای تامین منابع مالی افزایش تولید و پرداخت حقوق انجام می‌دهند اما موانع بوجود آمده از سوی برخی ارگانها توانایی مالی این کارخانه را کاهش داده است.

بنا بر ادعای این کارگران؛ فعالیت کارخانه پارس پامچال از حدود ۵۰ سال پیش برای تولید محصولات رنگ و رزین آغاز شده و هم‌اکنون بازار خوبی هم در داخل و هم در دیگر کشورها دارد.

آن‌ها ضمن بیان اینکه از مسئولان در استان و شهرستان گله‌مندیم که علارغم اطلاع از مشکلات این کارخانه؛ سکوت اختیار کرده‌اند، در ادامه تاکید کردند: حل مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش نیازمند حمایت مسئولان استانی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است که به فرموده مقام معظم رهبری باید عملی شود.