مرگ و مصدومیت ۱۰ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

 طی روزهای گذشته در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۲ کارگر کشته و ۸ کارگر مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به نقل از ایلنا، روز گذشته ۲۴ دی‌ماه، در پی بروز سانحه‌ای در شرکت فولاد یزد، یک کارگر کشته شد.

علت فوت این کارگر سوختگی زیاد بر اثر خروج مواد مذاب از پاتیل ذوب حین حمل و جابجایی اعلام شده است.

بنابر اطلاعات رسیده، این واحد فولادی در حال راه‌اندازی بوده و هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده و کارگر فوت شده در شرکت پیمانکاری که راه‌اندازی این واحد فولادی در شهرستان اردکان را بر عهده داشته مشغول به کار بوده است.

همچنین گزارش شده که طی روزهای گذشته در دو حادثه مشابه ۶ کارگر مصدوم و ۱ کارگر دیگر نیز کشته شده‌اند.

انفجار کارگاه شارژ کپسول ال.پی.جی دو مصدوم بر جای گذاشت

به گزارش ایسنا، انفجار کارگاه غیرمجاز شارژ کپسول ال.پی.جی در شهر کارچان دو مصدوم بر جای گذاشت.

ساعت ۵ عصر روز گذشته، در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام خبر بروز انفجار در یک کارگاه شارژ کپسول ال.پی.جی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اراک بلافاصله زنگ ایستگاه های شماره دو واقع در کوی صنعتی را به صدا در آورد و آتش نشانان راهی محل حادثه در جاده تهران، ابتدای شهر کارچان شدند.

رئیس ایستگاه شماره دو آتش نشانی اراک که به اتفاق آتش نشانان در محل حادثه حاضر شده بود در این خصوص گفت: “با رسیدن نیروهای عملیاتی به محل بروز حادثه، یک کارگاه مشاهده می‌شد که به صورت غیرمجاز و ناایمن اقدام به شارژ کپسول ال.پی.جی می‌کرد و در حین عملیات شارژ به یکباره دچار انفجار شده بود”.

وی در ادامه افزود: “بر اثر شدت انفجار، سقف کارگاه به کلی تخریب شده و بر روی خودروی کامیونت که حامل چندین عدد کپسول بود آوار شده بود”.

وی با اشاره به اینکه دو کارگر در این حادثه مجروح شده و به بیمارستان منتقل شدند، ادامه داد: “آتش نشانان ضمن ایمن سازی محل حادثه، اقدام به آواربرداری و خارج نمودن کپسول‌ها از زیر آوار کرده و پس از نزدیک به دو ساعت تلاش نفسگیر، مخزن اصلی شارژ کپسول که هر لحظه امکان انفجار و آتش سوزی داشت را از محوطه کارگاه به بیرون منتقل کرده و در محلی امن قرار دادند”.

رئیس ایستگاه آتش‌نشانی در پایان گفت: “نیروهای عملیاتی با اطمینان از عدم وجود خطر احتمالی، محل حادثه را به عوامل انتظامی تحویل داده و به ایستگاه بازگشتند”