حدود ۸۰ کارگر شاغل در پروژه سد معشوره در شهرستان نورآباد تعدیل شدند و مطالبات مزدی آنان تاکنون پرداخت نشده است. شماری از کارگران خدمات و فضای سبز شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران نیز از بلاتکلیفی وضعیت شغلی خود انتقاد دارند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، شماری از کارگران در نورآباد با بیکاری و عدم پرداخت مطالبات مزدی خود روبرو هستند.
بر اساس این گزارش یک منبع کارگری از ادامه توقف عملیات اجرایی سد بتنی «معشوره» در شهرستان نورآباد (دلفان) استان لرستان خبر داد و گفت: با متوقف شدن این پروژه از ابتدای سال جاری حدود ۸۰ کارگر شاغل در این طرح تعدیل شدهاند و بخشی از مطالبات مزدی آنها نیز تاکنون پرداخت نشده است.
وی افزود: به دلیل کمبود منابع مالی، اجرای این طرح متوقف و نیمهکاره رها شده است. در حال حاضر تنها تعداد محدودی کارگر برای نگهبانی از تجهیزات و ماشینآلات کارگاه سد در محل باقی ماندهاند.
او با بیان اینکه تعدادی از کارگران اخراجشده به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نورآباد شکایت کردهاند، افزود: برای برخی از کارگران مشمول، مقرری بیمه بیکاری برقرار شده است. کارگران امیدوارند با تأمین منابع مالی برای ادامه اجرای پروژه، هم مطالبات مزدی آنها پرداخت شود و هم امکان بازگشت به کارشان فراهم شود.
هرانا – ۲۶ / ۰۳ / ۱۴۰۵
