مرگ و مصدومیت یک آتش نشان و یک کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

روز گذشته، در سایه فقدان ایمنی کار، یک آتش نشان و یک کارگر در حین عملیات اطفای حریق در تهران کشته و مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به نقل از ایسنا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مصدومیت یک کارگر و کشته شدن یک آتش‌نشان در حین عملیات اطفای حریق خبر داد.

سید جلال ملکی در تشریح جزئیات این خبر گفت: “در ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۳ دی‌ماه حادثه حریق در یک انبار کالا در محدوده جاده خاوران به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را به همراه تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام کرد”.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان اقدام به اطفای حریق کرده و در جریان عملیات خود موفق به نجات یکی از کارگران محبوس در حریق کردند، گفت: “پس از پایان این عملیات یکی از آتش‌نشانان ایستگاه ۶۳ به نام سیداحسان جامعی دچار برق‌گرفتگی شده و بلافاصله به همراه کارگر مصدوم به بیمارستان منتقل شدند”.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این آتش‌نشان با جریان برق فشار قوی دچار برق‌گرفتگی شده بود، گفت: “متاسفانه به همین علت و علی‌رغم انجام اقدامات درمانی سید احسان جان باخت”.

به گفته ملکی، سید احسان جامعی ۳۱ سال سن داشته و متاهل بود.