جلسه آخرین دفاع کوکب بداغی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آخرین جلسه بازپرسی کوکب بداغی پگاه در دادسرای اهواز برگزار شد.

در جریان این جلسه که روز سه شنبه ۱۰ مهرماه، در شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز برگزار شده، خانم بداغی دفاعیات آخر خود را از بابت اتهامات انتسابی ارائه داده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال صنفی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “مصداق اتهامات مطروحه علیه خانم بداغی فعالیتهای صنفی و معلمان وی عنوان شده است. وی پس از تفهیم اتهام، با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شده است.”

این فعال صنفی، پیشتر با دریافت ابلاغیه ای به این مرجع قضایی احضار شده بود.

خانم بداغی پگاه اواخر تیرماه ۱۴۰۲، توسط شعبه دو هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان به دلیل شرکت در اعتراضات معلمان و سخنرانی در جریان اعتراضات به انفصال موقت از خدمت به مدت یک ماه محکوم شد.

وی پیشتر توسط هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت آموزش و پرورش استان خوزستان، به سه ماه انفصال از خدمت محکوم شده بود. جلسه بدوی رسیدگی به اتهامات خانم بداغی پگاه، در تاریخ ۲۷ خرداد سال جاری برگزار شده بود.

همچنین در تاریخ ۳۰ مهرماه سال گذشته، منزل شخصی و محل کار کوکب بداغی پگاه، توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت. ماموران برخی از وسایل شخصی خانم بداغی را ضبط کردند.

کوکب بداغی پگاه، دبیر تربیت بدنی مقطع دبیرستان مدارس شهرستان ایذه از توابع استان خوزستان، پیش از نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه احضار و تشکیل پرونده را دارد.

هرانا ۱۱/۰۷/۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.