معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران کارخانه کمباین‌سازی سهند تبریز

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران کارخانه کمباین‌سازی سهند تبریز معوقات مزدی و بیمه‌ای دارند.

بر اساس این گزارش، کارگران این کارخانه هنوز نیمی از حقوق اردیبهشت و تمام حقوق شهریور ماه خود را دریافت نکرده‌اند. آن‌ها از مدیریت خواسته‌اند که پیگیر پرداخت به‌موقع حقوق، بیمه و سایر مطالبات صنفی‌شان باشد تا تغییرات مثبتی در وضعیت معیشتی‌شان ایجاد شود.

در ادامه آمده است که حدود ۲۰ کارگر با سابقه در کارخانه کمباین‌سازی سهند تبریز مشغول به کارند و طی چند سال گذشته به‌موقع حقوق و بیمه خود را دریافت نکرده‌اند. این وضعیت باعث مشکلات زیادی در زمینه معیشت، درمان و مسکن آنان شده است.

یکی از کارگران کارخانه توضیح داد که پیش‌تر مدیریت کارخانه به کارفرمای دیگری واگذار شده بود و در این دوره تولید متوقف شد و پرداخت حقوق معوقه کارگران تا شش ماه به تعویق افتاد. همچنین کارفرمایان معمولاً کمبود منابع مالی را به‌عنوان بهانه‌ای برای تأخیر در پرداخت حقوق مطرح می‌کنند.

این کارگر با اشاره به وضعیت دشوار زندگی کارگران و افزایش هزینه‌های زندگی گفت: «کارگران همواره با مشکلات اقتصادی دست‌به‌گریبان بوده‌اند و باوجود تلاش و سخت‌کوشی‌شان، مشکلات مالی آن‌ها نادیده گرفته شده است.» او افزود: «تأخیر در پرداخت حقوق، به‌ویژه در شرایط تورمی فعلی، فشار مضاعفی بر خانواده‌ها وارد می‌کند و ارزش واقعی حقوق کارگران به‌مرور کاهش می‌یابد.»

او در پایان اظهار داشت که کارگران همچنان امیدوارند با افزایش فعالیت‌های تولیدی، حقوق و مزایای قانونی شامل اضافه‌کاری، تشویقی‌ها و کارانه‌ها به‌موقع پرداخت شود تا بخشی از فشارهای مالی آن‌ها کاهش یابد.هرانا ۱۰/۰۷/۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.