دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز شماری از بازنشستگان کشوری در شهرهای تهران و خرم‌آباد، گروهی از بازنشستگان وزارت نفت در مقابل شرکت نفت، تنی چند از کارکنان شرکت مخابرات در تبریز، تعدادی از معلمان شاغل و بازنشسته در تهران، شماری از کارگران معدن زغال‌سنگ طزره در سمنان و گروهی از کارگران کارخانه فولاد زرند ایرانیان در کرمان با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز شماری از بازنشستگان کشوری در مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران تجمع کردند.

بازنشستگان در این تجمع پیگیر مطالبات خود از جمله عدم پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت و ناکافی بودن حقوق بازنشستگی شدند.

همزمان شورای بازنشستگان ایران از تجمع این بازنشستگان در مقابل ساختمان استانداری لرستان در خرم‌آباد خبر داد.

اجرای قانون همسان‌سازی، پرداخت رفاهیات قانونی نقدی و غیرنقدی، پرداخت مطالبات و پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته، اجرای ماده ۸۸ قانون مدیریت خدمات کشوری و تسریع در تعیین تکلیف مطالبات صندوق‌های بازنشستگی، از جمله مطالبات این بازنشستگان است.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:26

تجمع بازنشستگان وزارت نفت

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز شماری از بازنشستگان وزارت نفت در مقابل ساختمان مرکزی شرکت نفت در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این بازنشستگان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم پرداخت مطالبات قانونی عقب‌افتاده خود دست به این تجمع زدند.

نمایشگر ویدیو

00:00
00:31

تجمع کارکنان شرکت مخابرات در تبریز

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز شماری از کارکنان شرکت مخابرات در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و اجرا نشدن آیین‌نامه استخدامی در مقابل این شرکت در تبریز دست به تجمع زدند.

تجمع معلمان شاغل و بازنشسته در تهران

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، امروز گروهی از معلمان شاغل و بازنشسته در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع کردند.

بازنشستگان در این تجمع نسبت به رفتار مأموران حراست وزارت آموزش با نمایندگان معلمان اعتراض کردند.

روز سه‌شنبه ۳ مهر، چند تن از نمایندگان معلمان بازنشسته به منظور پیگیری مطالبات بازنشستگان به ساختمان وزارت آموزش و پرورش مراجعه کردند، اما مسئولان حراست فیزیکی وزارتخانه از ورود آنها جلوگیری کردند. این موضوع مورد اعتراض معلمان بازنشسته قرار گرفت و موجب درگیری میان مأموران و بازنشستگان شد. در این میان، یکی از بازنشستگان به نام “حمیدرضا وزینی اطهر” پس از ضرب و شتم بازداشت شد.

تجمع کارگران کارخانه فولاد زرند ایرانیان

به گزارش ایلنا، روز جاری شماری از کارگران کارخانه فولاد زرند ایرانیان در کرمان در مقابل ورودی این کارخانه تجمع کردند.

به گفته یکی از کارگران، طی چند ماه گذشته به بهانه کاهش میزان تولید به شدت از میزان کارانه‌ها کاسته شده است که این مسئله منجر به اعتراض کارگران فولاد زرند شده است.

او گفت: به نظر می‌رسد چالش‌های ارزی بخش خصوصی برای صادرات از جمله مشکلات مطرح‌شده از سوی این شرکت با دولت باشد که در نتیجه آن کارگران دچار خسارت شده‌اند.

تجمع کارگران معدن زغال‌سنگ طزره

به گزارش ایلنا، امروز گروهی از کارگران معدن زغال‌سنگ طزره برای پیگیری وضعیت شغلی خود مقابل ساختمان استانداری سمنان تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، جمعی از کارگران شرکتی شاغل در معدن زغال‌سنگ طزره که به صورت پیمانکاری تحت مسئولیت «شرکت ذغال‌سنگ البرز شرقی» مشغول به کارند، با حضور در مقابل ساختمان استانداری خواستار پیگیری وضعیت مطالبات خود شدند.

یکی از کارگران حاضر در این اجتماع صنفی گفت: طی روزهای گذشته کارگران شرکتی معدن زغال‌سنگ طزره برای مشخص شدن وضعیت شغلی خود در محوطه معدن دست به اعتراض صنفی زده بودند، اما به دلیل بی‌تفاوتی مسئولان، کارگران تصمیم گرفتند برای انتقال مشکلاتشان به مسئولان بالادستی مقابل ساختمان استانداری تجمع کنند.

او با بیان اینکه در اجتماع امروز کارگران موفق شدند مشکلات خود را با برخی مسئولان استانداری در میان بگذارند، افزود: حدود هزار نفر هستیم که به صورت شرکتی در معادن طزره مشغول به کاریم. خواسته ما حذف پیمانکار و بهبود وضعیت شغلی و معیشتی کارگران است.هرانا ۰۷/۰۷/۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.