چهاردهمین روز اعتصاب؛ گزارشی از آخرین وضعیت طاهر نقوی در زندان اوین

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طاهر نقوی همچنان در اعتصاب بسر میبرد.

بک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داد: “آقای نقوی چهاردهمین روز از اعتصاب غذای خود را در زندان اوین سپری میکند. علیرغم موافقت دادستان پرونده با تبدیل بازداشت به قرار وثیقه، قاضی صلواتی با این امر مخالفت کرده است. با توجه به وضعیت جسمانی آقای نقوی، تداوم اعتصاب وی میتواند سلامتی این وکیل دادگستری را به خطر بیاندازد.”

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، ابوالقاسم صلواتی علاوه بر مخالفت با تبدیل بازداشت به قرار وثیقه، از هفدهم خردادماه تاکنون، قرار بازداشت آقای نقوی را تمدید نکرده است که این موضوع باعث بلاتکلیف ماندن وی در زندان و افزایش نگرانی نزدیکان او شده است.

آقای نقوی فروردین ماه سال جاری از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد. این متهم سیاسی، از روز پنجشنبه بیست و چهارم خردادماه، در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود، دست به اعتصاب غذا زده و داروهای مورد نیازش را نیز مصرف نمیکند. این وکیل دادگستری، روز چهارشنبه سی ام خردادماه، در هفتمین روز اعتصاب خود، در پی وخامت حال جسمانی از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد. وی ساعاتی بعد از بیمارستان به این زندان بازگردانده شد.

در تاریخ هفدهم بهمن ماه سال گذشته، طاهر نقوی توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد.

چندی بعد آقای نقوی در دادسرای اوین بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی تفهیم شد. سپس پرونده وی جهت رسیدگی به شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی ارسال شد.هرانا ۰۶/۰۴/۱۴۰۳