مهدی بهمن از زندان اوین به بیمارستان اعزام شد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه چهارم تیر ۱۴۰۳، مهدی بهمن به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای بهمن به دلیل بیماری‌هایی از جمله عارضه قلبی، مشکلات معده و دردهای مزمن زانو و کمر، از زندان اوین به بیمارستان لقمان منتقل شده است. این اعزام در شرایطی رخ داده که وی مدت طولانی از این بیماری‌ها رنج می‌برده و با بی‌توجهی مسئولان زندان مواجه بوده است.”

آقای بهمن بیست و یکم مهرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

در اواخر همان سال، جلسه رسیدگی به اتهامات آقای بهمن در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. او در مراحل اولیه پرونده به جرم جاسوسی محکوم شد، اما در مرحله تجدیدنظر از این اتهام تبرئه شد و در نهایت به پنج سال حبس محکوم شد.

مهدی بهمن، نویسنده و نگارگر است که بخشی از فعالیت‌های وی شامل تذهیب کتبی از قبیل تورات، زبور، انجیل و عزرا است. از میان این کتب، کتاب زبور در کتابخانه کنگره آمریکا و کتاب عزرا در اسرائیل نگهداری می‌شود.هرانا ۰۴/۰۴/۱۴۰۳