دستکم هشت تجمع اعتراضی برگزار شد / تداوم اعتصاب کارگران صنعت نفت

خبرگزاری هرانا – شماری از بازنشستگان مخابرات در مقابل ساختمان‌های این شرکت در شهرهای تبریز، سنندج، مریوان و بندرعباس، جمعی از کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب در رودبار، گروهی از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در قزوین، شماری از کشاورزان در تفتان و اهالی روستای ارمک کاشان با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند. از سوی دیگر، کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب در ششمین روز از اعتصاب سراسری خود به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز دوشنبه چهارم تیر ۱۴۰۳، جمعی از بازنشستگان مخابرات با سر دادن شعارهایی اعتراضی در مقابل ساختمان های این شرکت در شهرهای تبریز، سنندج، مریوان و بندرعباس تجمع برگزار کردند.

اجرای کامل آئین‌ نامه پرسنلی و استخدامی سال ۸۹، پرداخت معوقه ۶ ماهه دوم همسان سازی سال ۱۳۹۹ و پرداخت هزینه‌ های درمانی و بیمه تکمیلی از جمله مطالبات این بازنشستگان میباشد.

تجمع کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب رودبار

به گزارش ایلنا، امروز دوشنبه چهارم تیر ۱۴۰۳، جمعی از کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب شهرستان رودبار در اعتراض به پرداخت نشدن هفت ماه از حقوق خود در این شهر، دست به تجمع زدند.

این کارگران در این خصوص گفتند: مطالبات حدود ۶۰ نفر از کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب شهرستان رودبار که به صورت شبانه روزی فعالیت دارند از آذر ماه سال گذشته تاکنون پرداخت نشده و ما در این شرایط سخت معیشتی بارها خواستار پرداخت این مطالبات شده‌ایم.

یکی از کارگران نیز در این باره اظهار کرد: شماری از همکاران که در روستاها و شهرهای اطراف رودبار ساکن‌ هستند، بیش از یک هفته است برای حضور در محل کار خود هزینه رفت و آمد ندارند. برخی دیگر که با خودروهای شخصی در محل کار خود حاضر می‌شوند هر روز بعد از ساعت کاری برای امرار معاش و تامین نیاز خانوادهایشان دستفروشی یا مسافرکشی می‌کنند.

تجمع اعتراضی مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین در قزوین

به گزارش خبرگزاری هرانا، شماری از مالباختگان شرکت رضایت خودرو طراوت نوین، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان استانداری قزوین تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این شهروندان، علیرغم پرداخت وجه خودروی ثبت نامی به این شرکت، تاکنون موفق به دریافت خودرو و یا پس گرفتن مبالغ پرداختی خود نشده اند.

تجمع اعتراضی کشاورزان و تراکتورداران در میناب

به گزارش کمپین فعالی بلوچ، امروز دوشنبه چهارم تیر ۱۴۰۳، شماری از کشاورزان و تراکتورداران بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب در اعتراض به قطع سهمیه سوخت در مقابل بخشداری این شهر تجمع کردند.

در این گزارش در خصوص مطالبات این شهروندان آمده است: کشاورزان و تراکتورداران با مشکلات فراوانی به دلیل قطعی سهمیه سوخت مواجه هستند. با این وضع، کشاورزان مجبور به خرید گازوییل آزاد برای ادامه فعالیت‌های خود می‌شوند که این موضوع هزینه‌های زیادی را به آنها تحمیل می‌کند. برای هر هکتار شخم زدن، کشاورزان باید ۱۵ میلیون تومان هزینه کنند که این مبلغ برای بسیاری از آنها غیرقابل تحمل است.

تداوم اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب

به گزارش شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، امروز دوشنبه چهارم تیر ۱۴۰۳، کارگران پروژه‌ای نفت و گاز جنوب در ششمین روز از اعتصاب خود بسر میبرند.

در این گزارش آمده است، تاکنون بیش از بیست هزار نیروی پروژه‌ای و پیمانی نفت و … به این کارزار پیوستند تا هم وضعیت دریافتی خود را اصلاح کنند و هم وضعیت مرخصی‌ها و امنیت شغلی و تبدیل وضعیت خود را با حذف پیمانکاران بهبود ببخشند.

اهداف اعلامی کارزار ۱۴-۱۴، حذف پیمانکاران از عرصه‌های نفت و گاز و نیروگاهی، اجرای طرح ۱۴ روز کار ۱۴ روز مرخصی، و افزایش دستمزدها است.

روز گذشته نیز ایلنا طی گزارشی به پنجمین روز از اعتصاب این کارگران پرداخته بود.

تجمع اعتراضی اهالی روستای ارمک در کاشان

به گزارش خبرگزاری اهل کاشانم، اهالی روستای ارمک کاشان در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، اهالی روستای ارمک کاشان از کمبود سهمیه آرد در این روستا ناراضی هستند و می‌گویند که این سهمیه تنها کفاف نصف روز را می‌دهد، به‌طوری‌که برای تهیه نان مجبورند به روستاهای اطراف و شهر کاشان مراجعه کنند. آن‌ها با مراجعه به فرمانداری، درخواست افزایش سهمیه آرد را مطرح کرده‌اند.

در پاسخ به این اعتراضات، محلوجی، رئیس جهاد کشاورزی کاشان، مدعی شده است که در صورت متضرر شدن مردم به علت کمبود سهمیه یک نانوایی، این موضوع در کارگروه ویژه جبران خواهد شد.هرانا ۰۴/۰۳/۱۴۰۳