فقدان ایمنی کار به مرگ و مصدومیت ۹ کارگر انجامید

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تابناک، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از مصدومیت یک کارگر در این شهر خبر داد.

غلامرضا رضایی اظهار کرد: ظهر روز شنبه دوم تیرماه وقوع یک حادثه به مرکز آتش نشانی ۱۲۵ کرمانشاه اعلام شد. آتش نشانان ایستگاه شماره پنج به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران ایمنی در محل و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد کارگر ساختمانی، حین کار کردن در ساختمان در حال احداث، به درون چاهک آسانسور سقوط و دچار مصدومیت شدید شده است.

رضایی در پایان گفت: پرسنل سازمان آتش نشانی مصدوم را از چاهک آسانسور به سطح زمین منتقل و جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل پرسنل اورژانس دادند.

مرگ و مصدومیت یک کارگر و یک آتش نشان در مالین

به گزارش ایلنا، یک کارگر و یک آتش نشان در شهر مالین دچار حادثه شدند.

بر اساس این گزارش، این حادثه زمانی رخ داد که یک کارگر برای رفع نقص فنی موتور آب در شهر تاریخی مالین استان خراسان رضوی، وارد عمق چاهی می‌شود که در نتیجه آن بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست میدهد.

امدادگران که پس از مطلع شدن از گازگرفتگی این کارگر در عمق چاه، برای نجات او وارد چاه می‌شوند، اما بعد از خارج کردن پیکر متوفی، یکی از عوامل آتش نشانی بر اثر مسمومیت با گازهای متصاعد شده مصدوم می‌شود که به بیمارستان سجادیه تربت جام منتقل شده است.

مصدومیت شش کارگر در تربت حیدریه

به گزارش ایلنا، روز شنبه دوم تیر ۱۴۰۳، انفجار در یکی از کارخانه های تربت حیدریه منجر به مصدومیت شش کارگر شد.

مدیرعامل آتش نشانی تربت حیدریه اعلام کرد: حادثه انفجار در کارخانه تولید گریس واقع در شهرک صنعتی شماره یک تربت حیدریه، منجر به مصدومیت شش کارگر شد.

حسین صادقی گفت: همه مصدومان این حادثه با اورژانس برای درمان به نزدیک ترین بیمارستان منتقل شده‌اند.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.هرانا ۰۳/۰۴/۱۴۰۳