فقدان ایمنی کار به مرگ شش کارگر انجامید

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، چهار کارگر در شهرهای، ارومیه، سلماس و میبد، طی حوادثی جان خود را از دست دادند. از سوی دیگر دو تن از کارگرانی که امروز در پی ریزش یکی از معادن شهرستان شازند زیر آوار محبوس ماندند، جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، دو کارگر چاه کن در روستای گولان شهرستان سلماس در استان آذربایجان غربی که برای انجام کار وارد چاه فاضلاب شده بودند، بر اثر گازگرفتگی پیش از رسیدن امداد گران در محل حادثه جان خود را از دست دادند.

این دو کارگر ۳۰ و ۴۸ ساله بودند.

مرگ یک کارگر در میبد

به گزارش ایلنا، یک کارگر شاغل در یکی از کارخانه های کاشی در شهرستان میبد در پی حادثه ای جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، این کارگر درون نوار نقاله اصلی گیر کرد و قبل از انتقال به مراکز درمانی بر اثر خونریزی شدید جانش را از دست داد.

یک کارگر در ارومیه جان خود را از دست داد

به گزارش کردپا، یک کارگر ساختمانی در ارومیه حین انجام کار در پی وقوع حادثه ای جانباخت.

در این گزارش آمده است، روز شنبه بیست و ششم خردادماه، یک کارگر ساختمانی در ارومیه حین انجام کار بر اثر سقوط بالابر جان خود را از دست داد.

هویت کارگر مذکور، “سید منصور علوی، فرزند سید ابراهیم، اهل روستای خره‌گوش از توابع منطقه صومای برادوست ارومیه” گزارش شده است.

دو کارگر محبوس شده در زیر آوار یکی از معادن شازند، جان باختند

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه بیست و هفتم خرداد ۱۴۰۳، دو کارگر در پی حادثه ریزش معدن در یکی از معادن شهرستان شازند جان خود را از دست دادند.

بابک محمودی، رییس سازمان امداد و نجات کشور گفت: با تلاش نیرو های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان مرکزی پیکر دو تن از کارگران از زیر آوار پیدا شد.

به گفته وی: دو کارگر دیگر همچنان زیر آوار کوه هستند و تلاش نیرو های امدادی برای یافتن سایر محبوسان ادامه دارد.

صبح روز جاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شازند از زیر آوار ماندن چهار معدنچی در پی ریزش یکی از معادن واقع در این شهرستان خبر داده بود.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.هرانا ۲۷/۰۳/۱۴۰۳