محمود بهشتی لنگرودی به دادگاه احضار شد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمود بهشتی لنگرودی، به دادگاه احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که امروز دوشنبه هفتم خردادماه، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان لنگرود صادر و به آقای بهشتی ابلاغ شده، وی باید جهت دفاع از اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” در تاریخ سی و یکم ماه جاری در این شعبه حاضر شود.

در فروردین ماه امسال، آقای بهشتی به دلیل شکایت اطلاعات سپاه و با دو اتهام تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به استناد پست‌های اینستاگرامی، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه انقلاب لنگرود به پرداخت دو میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

محمود بهشتی لنگرودی در تاریخ ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ در جریان برگزاری تجمعی در حمایت از عزیز قاسم زاده در رودسر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و همان روز آزاد شده بود.

آقای لنگرودی در فروردین ماه ۱۴۰۲ از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری و مقامات در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری لنگرود به دفاع از خود پرداخته و از اتهامات انتسابی تبرئه شده بود.

لازم به ذکر است، محمود بهشتی در سال های ۸۳، ۸۵، ۸۹، ۹۴ و ۱۴۰۰ نیز با اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی، توهین به مقامات، نشر اکاذیب، دوره هایی از حبس را در زندان های مختلف سپری کرده است.هرانا ۰۷/۰۳/۱۴۰۳