فقدان ایمنی کار به مرگ و مصدومیت چهار کارگر انجامید

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، چهار کارگر از جمله یک پاکبان در شهرهای مهاباد، فامنین و خوی دچار حادثه شدند. طی این حوادث، دو کارگر جان خود را از دست دادند و دو کارگر دیگر مصدوم شدند.

محمد مالمیر، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در این خصوص گفت: این حادثه در روستای سرآوک از توابع شهرستان فامنین اتفاق افتاد و کارگر جوان به علت شدت جراحات جان باخت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۳ کارگر در حوادث مرتبط با کار در استان جان خود را از دست داده اند، افزود: این آمار در سال ۱۴۰۱، ۳۹ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از افزایش آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این آمار شامل ۵۴۵ نفر است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود پنج درصد افزایش داشته است.

مصدومیت دو کارگر در خوی

به گزارش ایلنا، روز یکشنبه ششم خردادماه، دو کارگر راه آهن در خوی طی حادثه ای مصدوم شدند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: به دنبال برخورد ناگهانی لوکوموتیو یک قطار باری به سنگهای ریخته شده ناشی از بارش‌های اخیر در محدوده روستای قطور شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، یک لوکوموتیوران و یک کارگر مصدوم شدند.

به گفته وی؛ لکوموتیوران که از ناحیه پا مصدوم شده، به همراه کارگر مصدوم دیگر به یکی از مراکز درمانی خوی منتقل شدند.

مرگ یک کارگر در مهاباد

به گزارش ایرنا، بخشدار خلیفان مهاباد اعلام کرد: در پی احداث دیوار انبار در روستای قوزلوجه واقع در بخش خلیفان، یک کارگر بنای حدود ۵۰ ساله، هنگام ریزش دیوار دچار حادثه شد.

محمدامین صبوری ادامه داد: این کارگر به علت شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داد.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.هرانا ۰۶/۰۳/۱۴۰۳