دو تجمع اعتراضی و یک اعتصاب برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه پنجم خردادماه، جمعی از شهروندان جویای کار در مقابل مجتمع کشت و صنعت هفت تپه و شماری از رانندگان کامیون در مقابل پالایشگاه گاز اراک دست به تجمع زدند. همچنین اعتصاب کارگران شاغل در فاز ۱۴ پارس جنوبی تاکنون ادامه یافته است.

کارگران شاغل در فاز ۱۴ پارس جنوبی از جمله در شرکت های پایندان، اکسیر صنعت و شرکت ipmi ا از تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ماه از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع کرده و دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب در اعتراض به معوقات مزدی و عدم افزایش مناسب مزد در سال جدید صورت گرفته است.

کارگران خواستار افزایش ۴۵ درصدی مزد در تمام رده های شغلی با توجه به نرخ تورم هستند.

تجمع شهروندان جویای کار در مقابل مجتمع کشت و صنعت هفت تپه

به گزارش ایلنا، امروز شنبه پنجم خرداد ۱۴۰۳، شماری از شهروندان در مقابل مجتمع کشت و صنعت هفت تپه دست به تجمع زدند.

حدود بیست نفر از جوانان جویای کار با برگزاری این تجمع خواهان اشتغال در مجتمع کشت و صنعت هفت تپه هستند و می‌گویند: در حالیکه جوانان بومی هفت تپه بیکار هستند، نباید از غیربومی‌ها در شرکت هفت تپه استفاده شود.

در این گزارش به نقل از یکی از شهروندان آمده است: از حدودا بیست و چهار روز پیش مقابل درب ورودی شرکت هفت تپه جمع شده‌ایم ولی علیرغم وعده برخی مسئولان شرکت برای جذب ما جوانان بیکار، متاسفانه اوضاع هیچ تغییری نکرده و بیکاری ما بومی‌ها همچنان ادامه دارد.

به گفته‌ او، شرکت نیشکر هفت تپه علیرغم داشتن بزرگترین منابع نیشکر در کشور، به بهانه مشکلات مالی امکان جذب ما جوانان بومی هفت تپه که در فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ متری این شرکت زندگی می‌کنیم را ندارد. این در حالیست که پیش از این مدیر عامل شرکت وعده بکار گیری ما جوانان را با افزایش سودهی کارخانه داده بودند.

تجمع رانندگان کامیون در مقابل پالایشگاه گاز اراک

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز شنبه پنجم خردادماه، جمعی از رانندگان کامیون در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل پالایشگاه گاز اراک دست به تجمع زدند.

آنها نسبت به عدم تحویل پلمب اعتراض دارند و میگویند: “چهار روز است که در مقابل پالایشگاه گاز اراک حضور داریم و با وجود اینکه پارکینگ برای کامیون ها نیست همچنان از دادن پلمب برای حرکت به مقصد خودداری می کنند.”هرانا ۰۳/۰۵/۱۴۰۳