فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت سه کارگر از جمله یک کودک کار در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، سه کارگر از جمله یک کودک کار در شهرهای گرمسار، خرم آباد و مشهد حین کار دچار حادثه شدند. در این حوادث یک کارگر مصدوم و دو کارگر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

سرپرست آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد در این خصوص گفت: کارگر ۱۷ ساله‌ای که در ساختمان در دست ساخت مشغول کار بود به علت عدم رعایت نکات ایمنی حین کار از طبقه سوم به داخل چاهک آسانسور سقوط کرده بود که در پی تماس تلفنی به سامانه ۱۲۵، بلافاصله آتش‌ نشانان ایستگاه شماره چهار به محل مذکور در خیابان عطار نیشابوری بلوار حج اعزام شدند.

سجاد نعمتی افزود: آتش‌نشانان پس از بررسی و ایمن‌سازی محل حادثه، جسد کارگر را از داخل چاهک آسانسور بیرون آورده و پس از قرار دادن درون کاور به آمبولانس حاضر در محل تحویل دادند.

مرگ یک کارگر در مشهد

به گزارش رکنا، یک کارگر جوش کار در مشهد در حین انجام کار دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات این خبر گفت: با اعلام مرگ مشکوک در خیابان شهید رجائی شهرک مهرگان به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله ماموران کلانتری مهرگان به همراه نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

محمد چراغ افزود: با حضور ماموران در محل و بررسی های اولیه حادثه مشخص شد مرد ۴۴ ساله ای هنگام جوشکاری یک ساختمان در حال ساخت به علت نامعلومی در پی برق گرفتگی فوت کرده است.

مصدومیت یک کارگر در گرمسار

به گزارش بسیج، امروز پنجشنبه سوم خردادماه، یک کارگر در گرمسار در پی آتش سوزی واحد پلاستیک سازی مصدوم شد.

رییس آتش‌ نشانی گرمسار در این خصوص گفت: وقوع حریق در یک واحد تولیدی پلاستیک در شهرک صنعتی فجر گرمسار حوالی ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه آغاز شد که با تلاش نیروهای آتش نشانی پس از ۹۰ دقیقه مهار شد. این حادثه یک مصدوم برجای گذاشت که به صورت سرپایی مداوا شد.هرانا ۰۳/۰۳/۱۴۰۳