هشت طلبه یک مدرسه دینی در راسک بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، هشت تن از طلاب مدرسه دینی انوارالحرمین در شهرستان راسک، توسط ماموران سپاه پاسداران و  اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

هویت آنها “عبدالاحد، هادی، اویس، رفیع الله، ولید، زاهد، سعید و محب الله (با نام های خانوادگی نامشخص)، طلاب مدرسه دینی انوارالحرمین” گزارش شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: نیروهای نظامی بامداد امروز، بدون ارائه حکم قضایی به مدرسه دینی انوارالحرمین مراجعه و این افراد را بازداشت کردند. آنها همچنین به منزل مولانا فضل الرحمن کوهی، روحانی اهل سنت در روستای پشامگ آمده و پس از شکستن درب و پنجره های مدرسه و خانه آقای کوهی، تلفن های همراه متعلق به خانواده وی را ضبط کردند.

گفته میشود، نیروهای امنیتی خودروی حافظ محمداکرم کوهی، امام جمعه پشامگ را نیز مصادره کردند.

همزمان روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با انتشار بیانیه ای مدعی شد: “ماموران قرارگاه سپاه قدس طی یک عملیات مشترک با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را شناسایی و دستگیر کردند.”

تاکنون از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان بازداشتی اطلاعی حاصل نشده است.هرانا ۱۴/۰۲/۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس پست الکترونیکی شما منتشر نمی‌شود.