فقدان ایمنی کار به مرگ و مصدومیت ۱۴ کارگر انجامید

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، یک کارگر پرچم زن حین کار در محور جاده‌ای رضوانشهر به روستای «پونل» واقع در استان گیلان، با یک خودروی نیسان برخورد کرد و دچار مصدومیت شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در این خصوص گفت: این کارگر بعد از انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

مصدومیت ۱۰ کارگر در مرودشت

به گزارش ایلنا، صبح روز جمعه بیست و چهارم فروردین ماه، وقوع انفجار در یک واحد کوره آجر پزی در شهرستان مرودشت، مصدومیت ۱۰ کارگر را در پی داشت.

در این گزارش علت این حادثه نشتی گاز و همزمان با روشن شدن کلید برق برای روشنایی لامپ عنوان شده و آمده است که مصدومان همگی از کارگران تبعه کشور افغانستان هستند. آنها بلافاصله بعد از حادثه از سوی امدادگران به بیمارستان منتقل شدند، اما وضعیت شش نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

مرگ یک کارگر در تهران

به گزارش ایلنا، یک کارگر حدود ۴۴ ساله حین حال حفر چاه آب در یک سوله در شهرک ولیعصر تهران، از ارتفاع ۷۰ متری به داخل چاه سقوط کرد.

این حادثه منجر به جان باختن این کارگر شد.

مصدومیت یک لوکوموتیوران در تهران

به گزارش ایلنا، در اثر خروج لوکوموتیو قطار باربری راه‌آهن ناحیه تهران به همراه چند واگن و سپس سقوط لوکوموتیو به دره، یکی از لوکوموتیورانان قطار مصدوم شد.

این کارگر به علت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شد.

مرگ یک کارگر در مشهد

به گزارش ایرنا، رییس ایستگاه ۳۶ آتش نشانی مشهد اعلام کرد: امروز شنبه بیست و پنجم فروردین ماه، یک کارگر ۴۵ ساله به علت محبوس شدن بین بالابر و دیوار فروشگاه ابزار فروشی، جان خود را از دست داد.

حمید خیرآبادی ادامه داد: آتش نشانان پس از حضور در محل، ضمن رها سازی متوفی، پیکر بی جان وی را تحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ دادند.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.هرانا ۲۵/۰۱/۱۴۰۳