همزمان با سه اعتصاب؛ دستکم چهار تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه بیست و دوم اسفندماه، شماری از پرستاران در مقابل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و جمعی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در مقابل ساختمان های استانداری خوزستان در اهواز و صندوق بازنشستگی کشوری در کرمانشاه با برگزاری تجمعات اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. همچنین شماری از کارکنان صنایع انرژی ایران و جمعی از نیروهای پیمانکاری مگفا دست به اعتصاب زدند. از سوی دیگر، روز گذشته، جمعی از کارکنان بانک در شعب یکی از بانک ها در همدان دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز سه شنبه بیست و دوم اسفند ۱۴۰۲، شماری از پرستاران در رفسنجان، در مقابل دانشگاه علوم پزشکی و سپس مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

این تجمع در اعتراض به اضافه کار اجباری، مطالبات تعرفه گذاری و فوق العاده خاص و وعده‌ های همیشگی محقق نشده برگزار شد.

اعتصاب نیروهای پیمانکاری مگفا

به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه بیست و دوم اسفند ۱۴۰۲، جمعی از نیروهای پیمانکاری مگفا در اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق بهمن ماه خود دست به اعتصاب زدند.

در این گزارش به نقل از نیروها آمده است؛ روز گذشته برگه‌ ای مبنی بر اینکه قرار است بخش کوچکی از حقوق بهمن‌ ماه به صورت علی‌الحساب به ما پرداخت شود برای امضا به ما داده شد اما آن را امضا نکردیم. یک هفته مانده به تعطیلات عید و همه‌ ما به حقوقمان نیاز داریم. حقوق ما کمتر از ۱۰ میلیون تومان است و حتی همین حقوق را هم نمی‌خواهند به ما پرداخت کنند.

آنها در ادامه افزودند: از قرار معلوم شرکت پیمانکار هنوز پولی بابت حقوق کارکنان دریافت نکرده است، اما این مسئله به ما ارتباطی ندارد و دریافت به موقع این حقوق ناچیز، آن هم نزدیک عید، کمترین خواسته‌ای است که ما می‌توانیم داشته باشیم.

تجمع اعتراضی بازنشستگان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه بیست و دوم اسفند ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری دست به تجمع زدند.

این تجمعات در مقابل ساختمان های استانداری خوزستان در اهواز و صندوق بازنشستگی کشوری در کرمانشاه برگزار شد.

این بازنشستگان، مستمری بالاتر از خط فقر و درمان رایگان را از حقوق بدیهی خود دانستند و افزودند: با بیست درصد افزایش حقوق، وضع معیشت بازنشستگان وخیم‌تر می‌شود.هرانا ۲۲/۱۲/۱۴۰۲