خسرو علیکردی، وکیل دادگستری به دادسرای مشهد احضار شد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خسرو علیکردی، وکیل دادگستری از بابت پرونده جدید به دادسرا احضار شد.

در این احضاریه که در روز سه شنبه هفدهم بهمن ۱۴۰۲، توسط شعبه‌ ۹۰۱ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مشهد صادر و به آقای علیکردی ابلاغ شده، از وی خواسته شده تا ظرف مدت پنج روز جهت دفاع از اتهام فعالیت تبلیغی به نفع گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی، در این شعبه حاضر شود.

این وکیل دادگستری ضمن انتشار این خبر نوشت: نظام جمهوری اسلامی به نفع گروه های مخالف نظام به شعبه ۹۰۱ بازپرسی مشهد احضار شدم و باید ظرف پنج روز آینده برای تفهیم اتهام در بازپرسی حاضر شوم. جمهوری اسلامی مجدداً پرونده اتهامی فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی علیه من‬⁩ تشکیل داد.

خسرو علیکردی، پیشتر در پرونده ای دیگر توسط دادگاه تجدیدنظر استان خراسان رضوی به یک سال حبس، دو سال تبعید، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، دو سال محرومیت از اشتغال در حرفه وکالت و دو سال منع حضور در فضای مجازی محکوم شده بود.

این وکیل دادگستری در پرونده دیگر نیز توسط شعبه ۱۳۱ دادگاه کیفری دو مشهد، از بابت اتهامات “نشر اکاذیب از طریق سامانه های رایانه ای و عدم حفظ اسرار” مجموعا به پرداخت پانزده میلیون تومان جزای نقدی محکوم و این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شده بود.

هرانا ۱۸/۱۱/۱۴۰۲