سینا یوسفی، وکیل دادگستری به دادگاه احضار شد

خبرگزاری هرانا – سینا یوسفی، وکیل دادگستری با دریافت ابلاغیه ای به دادگاه کیفری دو اصفهان احضار شد.

بر اساس ابلاغیه ای که روز شنبه بیست و دوم مهرماه، توسط شعبه ۱۱۶ دادگاه کیفری دو اصفهان صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای یوسفی باید در تاریخ سی ام مهرماه، جهت دفاع از اتهامات “نشر اکاذیب از طریق رایانه و تبلیغ علیه نظام” در این شعبه حاضر شود.

این وکیل دادگستری ضمن انتشار این خبر اعلام کرد: “به دلیل اعتراض به صدور حکم غیر انسانی اعدام از سوی دادگاه انقلاب در پرونده خانه اصفهان محاکمه خواهم شد.”

سینا یوسفی در تاریخ بیست و هشتم مردادماه، توسط شعبه ۲۰ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب اصفهان جهت دفاع از اتهامات انتسابی مذکور احضار شده بود.

آقای یوسفی اوایل سال جاری، توسط شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو تبریز به ریاست قاضی محمدعلی پیری از بابت اتهام “نشر اکاذیب در فضای مجازی” به نود و یک روز حبس تعزیری و پرداخت پانزده میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

سینا یوسفی پیش از این نیز از بابت بخش دیگری از این پرونده توسط مرجع قضایی به ۶ ماه حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و توقیف وسایل الکترونیک محکوم شده بود.

حسین (سینا) یوسفی، فرزند قدرت، متولد ۱۳۶۳، شهروند ساکن تبریز و نایب رئیس کمیسیون حقوق بشر وکلای دادگستری آذربایجان در تاریخ ۲۳ مهرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۵ آبان ماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان تبریز آزاد شد.هرانا۲۳/۰۷/۱۴۰۲