کشته و زخمی شدن ۳ کولبر توسط نیروهای سپاه پاسداران

با شلیک نیروهای سپاه پاسـداران به سمت کولبران ۳ تن از آنها کشته و زخمی شدند. نیروهای سپاه پاسدارن  درمنطقه اشنویه با شلیک مستقیم به سمت کولبران یک تن از آنها را کشته و ۲ تن دیگر مجروح شدند. این حادثه بامداد روز سه‌شنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۱ در ارتفاعات دره گادر روی داد. کولبر کشته شده محمدامین محمدی نام دارد. وی ۳۰ ساله متاهل، پدر ۲ فرزند و اهل روستای لاجانی از توابع مرگور ارومیه بود. جسد وی به بیمارستانی در نقده منتقل شده است.

 کولبر‌های زخمی، عبدالله احمدی‌ (برادر محمدامین احمدی) و عزیز صابری آذر  می‌باشند. عزیز صابری آذر ۴۵ ساله، پدر ۳ فرزند  و اهل دیزج مرگور می‌باشد.

کولبر سپاه پاسداران

 نیروهای سپاه پاسـداران با شلیک مستقیم به سمت کولـبران  حداقل ۶ تن دیگر را  بازداشت کرده‌اند. اسامی ۳ تن از آنها عبارتند‌ از: وحید سعیدی، قهرمان پورعلی و صفر مرادپور. این کولبران هر سه اهل ارومیه می‌باشند. در اثر شلیک مستقیم نیروهای سپاه پاسـداران به سوی کولـبران چندین راس اسب کولـبران نیز مورد اصابت قرار گرفته و تلف شدند.

افزایش شلیک و قتل کولبران در ماه‌های اخیر

پیش از این نیروهای امنیتی یک کولـبر را در مرز سارداب بانه هدف شلیک مستقیم قرار داده و وی را به قتل رسانده بودند. نیروهای هنگ مرزی در شهرستان بانه، روز یکشنبه ۱۶مردادماه ۱۴۰۱ بر سر راه گروهی از کولـبران کمین گذاشته و بدون اخطار قبلی به آنها شلیک کردند. در اثر این شلیک‌ها یک کولـبر به نام هژار فرجی کشته شد.

کولبر سپاه پاسداران

مقامات امنیتی پس از افزایش قتل کولـبران در ناحیه مرزی در هراس از بالا گرفتن اعتراضات مردمی، رسانه‌ها و کانال‌های استانی را تحت فشار قرار داده، تا از درج خبر و اطلاع‌رسانی خودداری کنند.

دیکتاتوری حاکم مردم این مناطق را بین دو راهی گرسنگی و مرگ مخیر کرده است. کولـبران ترجیح می‌دهند، در حین تلاش برای کسب نان خانواده‌هایشان، جانشان را از دست بدهند. کولـبران انسان‌های زحمت‌کشی هستند که غم نان دیگران را دارند. همه آنها پدر، همسر، نان‌آور خانواده و… هستند. پایان کشتار کولـبران بیگناه زمانی است که بنیان‌های این نظام فاسد و چپاولگر نابود شده باشد.

ایران کارگر  ۱۸ مرداد, ۱۴۰۱