اعتراض کارگران و صنعتگران شهرک صنعتی بندر ماهشهر به قطع پی در پی برق

کارگران و صنعتگران شهرک صنعتی بندر ماهشهر به قطع مداوم برق اعتراض دارند. قطع برق برخلاف رویه شهرک‌های صنعتی و بدون اطلاع قبلی می‌باشد. این قطعی برق باعث زیان‌های مالی و خسارات به ماشین آلات شده است. قطعی برق حتی در روزهای تعطیل نیز ادامه دارد.
قطع ناگهانی برق موجب از دست رفتن مواد اولیه در کارگاه‌ها می‌شود. با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، قطعی برق زیان‌های مالی بسیاری به صنعتگران این شهرک وارد می کند. با تعطیلی صنایع احتمال بیکار شدن کارگران نیز افزایش می‌یابد.

خسارت‌های هنگفت اقتصادی به مردم منطقه

وی در ادامه به تبعات این اقدام که باعث خسارت‌های اقتصادی زیادی به مردم این منطقه می‌شود اشاره کرده و به عملکرد مسئولین دراین رابطه اعتراض داشته و می‌گوید:
«بیکاری کارگران در روزهای مختلف با وجود قطعی برق و نارضایتی مجموعه‌های سفارش‌دهنده محصولات ما باعث اخلال در روند تولید و ایجاد مشکلات بسیاری برای ما شده است. این در حالی است که حمایت از صنایع پایین دستی، احداث صنایع پایین دستی و گسترش آن از شعارهای مدیران شهرستان بندرماهشهر بوده است و وضعیت موجود این شعارها را غیرعملیاتی خواهد کرد.»
یکی از صاحبان تولید در شهرک صنعتی بندر ماهشهر به کاهش مراجعه و تقاضا توسط مشتری به دلیل قطع برق اشاره کرده و می‌گوید:
«کاهش تولید با توجه به قطعی برق و بیکاری کارگران حتی شرکت های سفارش دهنده را به خرید از شهرهای دیگر سوق می‌دهد و کسی به داد ما تولید کنندگان و صنعتگران نمی‌رسد.

مشکلات حل نشده در شهرک صنعتی بندر ماهشهر

کارگاه‌های تولیدی در شهرک صنعتی بندر ماهشهر، سال‌ها است با مشکلات زیادی مواجه هستند. اما مقامات دولتی هیچ اقدامی برای حل این مشکل انجام نداده‌اند.
در چند ماه گذشته ۳ کارگاه در شهرک صنعتی بندر ماهشهر دچار آتش سوزی شده است. این واحدهای صنعتی بدلیل نبود آب جهت اطفای حریق و مستقر نبودن ایستگاه آتش نشانی در داخل شهرک متحمل خسارات مالی زیادی شده‌اند. عملکرد منفی مقامات استانی در کنار قطع برق باعث دلسردی صنعتگران شهرک صنعتی بندر ماهشهر شده است.
مقامات دولتی بدون توجه به مشکلات صاحبان صنایع فقط به فکر غارت آنها هستند. کارگران این صنایع پس از ورشکستگی بیکار شده و به خیل ارتش بیکاران و گرسنگان خواهند پیوست. کارگران هم بخوبی می‌دانند، علت اصلی فقر و درماندگی‌شان چپاول سران حکومت است. به همین دلیل در هر اعتراض سراسری بدنه اصلی آنرا کارگران تشکیل می‌دهند. آنها به خوبی می‌دانند، تنها راه نجات از این وضعیت تغییر این حاکمیت می‌باشد.