زخمی شدن ۱۲ کولبر بر اثر شلیک نیروهای هنگ مرزی

شب خونین کولبران و زخمی شدن ۱۲ کولبر بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی در مرز نوسود و شوشمی پاوه

در یک شب خونین ۱۲ کولبر بر اثر شلیک مستقیم تفنگ ساچمه‌ای توسط نیروهای هنگ مرزی در مرز نوسود زخمی شدند. بر اساس آمار رسانه‌ای شده در سال جدید، تاکنون ۱۹ کولبـر در مرزهای کردستان بر اثر شلیک کشته و زخمی شده‌اند. این نیروها برای از کار انداختن کولبران به شیوه ضدانسانی شلیک با تفنگ ساچمه‌ای روی آورده‌اند. شیوه کثیفی که در اعتراضات اصفهان توسط آن شمار زیادی از مردم معترض و کودکان بینایی خود را از دست دادند.

شامگاه یکشنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، نیروهای هنگ مرزی در مرز نوسود و شوشمی با شلیک به‌سوی شماری از کولبران دست‌کم ۱۰ نفر از آنها را زخمی کردند.

در این گزارش آمده است که نام‌های ۶ نفر از این کولبران مشخص شده است.

نام‌های شش تن از کولبـران زخمی، ساسان خانی اهل ثلاث‌باباجانی، سعدالله حسینی، نامدار حسینی، مبین، حبیب و مهدی اهل شهرستان جوانرود مشخص اعلام شده است.

کولبـران و مردم محلی وضعیت سلامتی یکی از کولبـران مسن را که هویتش مشخص نیست، وخیم اعلام کرده‌اند.

کولبر
کولبران زخمی

به گزارش منابع بیمارستانی، کولبـران از ناحیه پشت، سینه، شکم، دست و سر و گردن مورد اصابت گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته‌ و جهت درمان به بیمارستان قدس شهرستان پاوه منتقل شده‌اند.

زخمی شدن دو کولبـر بر اثر تیراندازی سپاه پاسداران در منطقه کله بر نوسود

همچنین در تیراندازی نیروهای سپاه پاسداران به سمت شماری از کولبـران در منطقه کله بر در مرز نوسود دو کولبـر زخمی شدند.

نام یکی از کولبـران «حسیب عزیزی» اهل روستای شمشیر از توابع پاوه اعلام شده است.

کولبر
حسیب عزیزی

این نیروها همچون موارد گذشته بدون هشدار قبلی با هدف کشته و زخمی کردن کولبـران به آنها شلیک می‌کنند. شلیک به کولبـران از هیچ پیگرد قانونی برخوردار نیست و این شلیک‌های ضدانسانی با اجازه مستقیم بالاترین مقامات قضائی و امنیتی صورت می‌گیرد.

به گزارش منابع خبری کردستان، در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۲۵ کـولبـر و کاسبکار در مناطق مرزی غرب کشور بر اثر شلیک یا حوادث مختلف کشته یا زخمی شده‌اند.