تجمع اعتراضی کارکنان اداره امور مالیاتی استان‌ها

کارکنان اداره امور مالیاتی استان‌های مختلف کشور دست به تجمعات اعتراضی زدند

کارکنان اداره امور مالیاتی روز ۲۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در برخی از استان‌های کشور دست به برپایی یک حرکت اعتراضی زدند. علت اصلی این گردهمایی‌های اعتراضی، وجود تبعیض بین کارکنان و پایین بودن حقوق و دستمزدها می‌باشد.

کارکنان اداره امور مالیاتی از سال گذشته دچار مشکلات شغلی مختلفی بودند که هنوز حل نشده و همواره ادامه داشته است.

تعدادی از كاركنان اداره كل مالياتي استان تهران به برخورد تبعيض‌آميز و تهمت‌های ناروای مسئولان سازمان امور مالياتي كشور اعتراض داشتند. این افراد از ساعات اولیه صبح در مقابل سازمان امور مالياتي تهران دست به تجمع اعتراض‌آميز زدند. آنها نسبت به رفتار تبعيض‌آميز در پرداخت حقوق، مزايا و پاداش‌هاي سال گذشته خود اعتراض داشتند. اما در برابر طرح مشكلاتشان با تهمت‌های ناروای سازمان امور مالياتي كشور مواجه شده‌اند.

دامن زدن به رشوه‌گیری از طرف مسئولان اداره امور مالیاتی

اداره امور مالیاتی
تجمع اعتراضی کارکنان اداره امور مالیاتی استان‌ها

ساختمان اداره مالیاتی تهران واقع در خیابان باب همایون می‌باشد که روز سه‌شنبه  شاهد حضور بیش از ۲۵۰ نفر از کارکنان متعرض اداره امور مالیاتی بود.

یکی از کارکنان معترض این سازمان گفت: «در این سازمان، تبعیض وجود دارد. برای تعیین حقوق و مزایا بین کارکنان تفاوت قائل می‌شوند. مسئولان مربوطه این سازمان کمترین توجه را به تأمین نیازهای ممیزین مالیاتی دارند. اینها تصور می‌کنند مأمورانی عملیاتی این سازمان چون با مردم ارتباط دارند، می‌توانند مشکلات خود را حل کنند. تصور می‌کنند که کارکنان ستادی سازمان چون با مردم ارتباط ندارند، امکان تأمین نیازهای خود را ندارند. به همین دلیل به مشکلات مأموران و ممیزین مالیاتی هیچ توجهی نمی‌شود.»

شعارهای کارکنان اداره امور مالیاتی

کارکنان اداره امور مالیاتی که در این گردهمایی اعتراضی حضور داشتند شعار می‌دادند:

«نه تهمت نه تبعیض، شعار کادر تشخیص»

«مدیر بی‌کفایت استعفا استعفا»

قابل توجه اینکه از شب قبل به تمامی ادارات مالیاتی کشور ابلاغ شده بود که جلوی هرگونه تجمع اعتراضی کارکنان گرفته شود. با وجود این دستور و آمادگی نهادهای مربوطه، باز در چندین استان کشور، کارکنان اداره امور مالیاتی تجمع کرده و خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند.