کشته و زخمی شدن ۲ جوان بلوچ بر اثر زیر گرفتن توسط خودروی ماموران انتظامی

کشته و زخمی شدن ۲ جوان بلوچ موتورسیکلت سوار در حین تعقیب و زیر گرفتن توسط خودروی ماموران انتظامی

بر اثر تعقیب و زیر گرفتن ۲ جوان بلوچ موتورسیکلت سوار توسط خودروی ماموران انتظامی، یکی از آنها کشته و دیگر زخمی شد. به گفته مردم حاضر در صحنه، ماموران با هدف اذیت و آزار جوانان، قصد داشتند موتور آنها را توقیف کنند. این دو جوان برای جلوگیری از مصادره موتورشان توسط ماموران اقدام به فرار کردند. ماموران با تعقیب آنها و برخورد با آنها از روی موتور رد شدند. بر اثر این عمل وحشیانه ماموران، یکی از جوانان کشته و جوان دیگر به‌شدت زخمی شد.

کشته و زخمی شدن ۲ جوان بلوچ بر اثر زیر گرفتن توسط خودروی ماموران انتظامی
مصیب مبارکی

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، شب چهارشنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۱، ۲ جوان بلوچ در حین تردد با موتورسیکلت بر اثر زیر گرفته شدن توسط خودروی ماموران انتظامی ایرانشهر کشته و زخمی شدند.

در این گزارش آمده است ماموران قصد داشتند موتورسیکلت این جوانان را توقیف کنند. جوانان برای جلوگیری از توقیف غیرقانونی موتورشان اقدام به فرار کردند. اما در حین تعقیب و گریز توسط ماموران زیر گرفته شده و یکی از آنها کشته و جوان دیگر زخمی شد.

نام جوان بلوچ کشته شده مصیب مبارکی مارندگان از اهالی غریب‌آباد ایرانشهر عنوان شده است. از مشخصات جوان زخمی اطلاعی در دست نیست.

تعقیب و زیر گرفتن وحشیانه ۲ جوان بلوچ به قصد کشتن و زخمی کردن توسط ماموران انتظامی

این دو جوان پس از بازی فوتبال در حال بازگشت به خانه بودند که هدف تعقیب ماموران قرار می‌گیرند.

به گفته منابع محلی، مصیب از ترس توقیف موتورسیکلت توسط ماموران اقدام به فرار کرده که ماموران پس از تعقیب موتورسیکلت او را از پشت سر با خودرو هدف قرار داده و از روی آن رد می‌شوند.

بنا بر این گزارش، وضعیت جسمانی دوست مصیب نیز وخیم گزارش شده که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

زیر گرفتن مردم عادی با خودرو عملی وحشیانه و غیرانسانی است که بارها و بارها توسط ماموران انتظامی و سپاه پاسداران صورت گرفته است.

براساس گزارش سالانه ۲۰۲۱ کمپین فعالین بلوچ، تاکنون ۵۲ گزارش تیراندازی بی‌ضابطه به سمت شهروندان بلوچ صورت گرفته است. که دست‌کم ۷۷ نفر کشته و زخمی شده‌اند. از این میان ۲۹ شهروند بلوچ از جمله یک زن، زخمی و دست‌کم ۴۸ شهروند بلوچ که دو نفر از آنها زن و ۵ تن کودک بوده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند.