اعتراض کارگران پایانه‌های نفتی خارک، عسلویه و ماهشهر/ تفاوت قائل شدن میان پیمانکاری‌ها با نیروهای غیرکارگری

کارگران پایانه‌های نفتی خارک، عسلویه و ماهشهر نسبت به دریافت نکردن و دیده نشدن برخی از حقوق قانونی خود گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پیمانکاری پایانه‌های نفتی خارک عسلویه و ماهشهر نسبت به دریافت نکردن و دیده نشدن برخی از حقوق قانونی خود گلایه کردند.

بر این اساس، کارگران پایانه‌های نفتی عسلویه خارک ماهشهر نسبت به تامین نشدن البسه استراحت خود شامل پتو، ملحفه و بالشت اعتراض دارند.

همچنین کارگران پایانه‌های نفتی خارک به سبب قرار گرفتن این منطقه در شمول مناطق جنگی باید از حق مناطق جنگی استفاده کنند، اما در ۲ سال اخیر حق خود را دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی مابه‌تفاوت این رقم را در قالب «بک‌پی» دریافت کرده‌اند.

نیروهای پیمانکاری یادآور شدند که این موضوع را پیگیری کردند اما تاکنون علی‌رغم وعده‌هایی که به آن‌ها داده شده، محقق نشده و پاسخ قانع کننده‌ای را دریافت نکرده‌اند.

این کارگران گفتند که وزارت نفت نباید میان کارگران و کارکنان قراردادی، رسمی و پیمانی خود تبعیض قائل شود.

در همین حال کارگران هر سه منطقه‌ی یاد شده به روشن نبودن زمان تمدید بیمه تکمیلی خود اعتراض دارند.

تاریخ اتمام بیمه تکمیلی این کارگران ۱ بهمن ۱۴۰۰ بود. در ضمن به گفته‌ی کارگران در قرارداد قبلی بیمه تکمیلی خیلی از فاکتورهای که هزینه‌های پرداختی را اثبات می‌کنند، تسویه نشده‌اند و از این محل مطالبات زیادی به وجود آمده است.

پرداخت نشدن بک‌پی مالیات موضوع حقوق و دستمزد، دیگر موردی است که موجب ایجاد تفاوت میان کارگران رسمی، پیمانی و قراردادی با پیمانکاری‌ها شده است.

بر اساس بخشنامه دولت، برخی آیتم‌های حقوق و دستمزد از مالیات معاف هستند که با این حال، بک‌پی آن‌ها تنها به نیروهای غیرکارگری پرداخت شده است.