زخمی شدن ۲ کارگر در انفجار مجتمع پتروشیمی ماهشهر

صدای انفجار در مجتمع پتروشیمی ماهشهر تا کیلومترها شنیده شد و دود و زبانه آتش آن در افق قابل مشاهده بود

۲ کارگر در حادثه انفجار یکی از مجتمع‌های پتروشیمی ماهشهر زخمی شدند. این حادثه در ساعات پایانی پنج‌شنبه شب رخ داد. به گفته سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر این آتش‌سوزی بعد از یک ساعت کنترل شد. اما ۲ کارگر این مجتمع دچار سوختگی شدند. آنها توسط اورژانس سریعا به مراکز درمانی منتقل شدند. یکی از مجروحین بدلیل شدت سوختگی به بیمارستان حاجیه نرگس ماهشهر منتقل شده است. از وضعیت عمومی این۲ کارگر اطلاع دقیقی در دست نیست.

آتش سوزی در ساعات پایانی پنج‌شنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ و بعد از وقوع یک انفجار شدید، رخ داد. صدای انفجار در ماهشهر نیز شنیده شده و دود و زبانه ناشی از آتش‌سوزی در افق قابل مشاهده بود. به گفته روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر این انفجار در تاسیسات شرکت کاوشگران ماهشهر به وقوع پیوسته است. بنا به گزارشات تایید نشده این انفجار یک حمله پهبادی بوده است.

شرکت پتروپالایش کاوشگران ماهشهر، متعلق به سپاه پاسداران است. این شرکت در زمینه بازیافت پی ای جی و تبدیل آن به منو اتیلن گلیکول فعالیت دارد.

پتروشیمی ماهشهر
پتروشیمی ماهشهر

انفجار در یک تانکر شرکت کاوشگران ماهشهر

فرمانده شرایط اضطراری سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در رابطه با علت وقوع این حادثه می‌گوید:

«حدود ساعت ۲۴، هنگام بارگیری محصولات، یکی از تانکرهای شرکت کاوشگران ماهشهر یک شرکت پالایش مواد هیدروکربونی است، دچار آتش سوزی شد. با وجود دور کردن تانکر از محل حادثه، تجهیزات گرفتار حریق شده بودند…تانکر حادثه دیده حامل موادی شبیه بنزین بود که در حلال‌ها و صنایع رنگ‌سازی به کار گرفته می‌شود.»

مجتمع پتروشیمی ماهشهر پیش از این در مرداد ماه ۱۴۰۰ نیز دچار آتش سوزی شده بود. در تابستان سال ۱۴۰۰، صنایع نظامی و کلیدی در کشور شاهد آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای بود. بطوری که برخی از آن به عنوان تابستان داغ یاد می‌کنند.